Η επιστροφή στα προβλήματα και τις υποχρεώσεις της καθημερινής ζωής, μετά την ξεκούραση και τους χαλαρούς ρυθμούς του καλοκαιριού, επηρεάζει αναπόφευκτα και τη διάθεσή σας.

Ωστόσο, σημαντικό για να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε στη δύσκολη καθημερινότητα είναι να μην εξαντλήσετε την πολύτιμη ενέργεια που αποκτήσατε κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών.

Φέτος βάλτε στοίχημα με τον εαυτό σας να μην αφήσετε χώρο στη βαλίτσα της επιστροφής για αρνητικά συναισθήματα αλλά και να μην παραμελήσετε το σώμα σας τώρα που θα αρχίσετε να το καλύπτετε ξανά με ρούχα. Μην ξεχνάτε ότι το σώμα σας επηρεάζει τα συναισθήματά σας και το αντίστροφο: αυτά που νιώθετε αντικατοπτρίζονται στην εμφάνιση του σώματός σας.

Η φροντίδα για το σώμα είναι ένας από τους αποτελεσματικότερους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να δείξετε την εκτίμηση προς τον εαυτό σας και αποτελεί μια διαδικασία που φανερώνει αγάπη για τη ζωή. Όταν η φροντίδα αυτή είναι διαρκής – και όχι μόνο σε περιόδους που το σώμα πρόκειται να εκτεθεί, όπως π.χ. το καλοκαίρι ή σε γιορτές – προσφέρει σημαντικά οφέλη και για την υγεία σας και για την ομορφιά σας.

Επιπλέον, το να εξακολουθήσετε να προσέχετε το σώμα σας και κατά τη διάρκεια του χειμώνα θα σας χαρίσει θετική διάθεση και ενισχυμένη αυτοπεποίθηση λίγο πριν τον ερχομό του επόμενου καλοκαιριού : καθώς το καλοκαίρι είναι η εποχή που συνήθως συνδέεται με το μεγαλύτερο άγχος για την εικόνα του σώματος, τότε είναι που «απαιτούμε» από το σώμα μας γρήγορα αποτελέσματα όσον αφορά το σχήμα, το μέγεθος ή τη φυσική του κατάσταση (π.χ. ακολουθώντας εξαντλητικές δίαιτες-εξπρές λίγο πριν βγούμε στην παραλία).

Όταν, όμως, «συνεργαστούμε» με το σώμα μας και επιλέξουμε τη φροντίδα του ως τρόπο ζωής, τα οφέλη που θα απολαύσουμε είναι και βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα :

  • Κρατήστε το σώμα σας ενυδατωμένο εσωτερικά και εξωτερικά καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, προκειμένου να εξασφαλίσετε υγεία, αναζωογονημένο δέρμα και γενικά καλύτερη εξωτερική εμφάνιση.
  • Υιοθετήστε μια εξατομικευμένη υγιεινή διατροφή (ανάλογα π.χ. με τυχόν προβλήματα υγείας, το σωματότυπο, το είδος της εργασίας σας), που ξέρετε ότι σας βοηθά να διατηρήσετε το σώμα σας στα επίπεδα που εσείς επιθυμείτε.
  • Κάντε την άσκηση τρόπο ζωής : συμπεριλάβετε τη γυμναστική στις συνήθειές σας για να βοηθήσετε το σώμα σας να διατηρήσει τη φυσική του κατάσταση αλλά και τη βελτιωμένη εξωτερική εμφάνιση του καλοκαιριού. Επιλέξτε μια μορφή άσκησης που να ταιριάζει στην προσωπικότητα, τα ενδιαφέροντα και τον ελεύθερο χρόνο σας, αφού η αίσθηση ότι κάνετε κάτι για τον εαυτό σας και οι ενδορφίνες που εκλύονται κατά τη διάρκεια της άσκησης θα αυξήσουν τη συναισθηματική σας ευεξία.
  • Ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας σύστημα, τον «εγκέφαλο του σώματος», (όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο βιολόγος και νευροεπιστήμονας Francisco Varela το 1990): το άγχος αποτελεί το συναίσθημα με τη μεγαλύτερη επιστημονική βαρύτητα σε θέματα που σχετίζονται με την έναρξη μιας ασθένειας, αφού οι ορμόνες που απελευθερώνονται σε συνθήκες έντονου άγχους καταστέλλουν τη λειτουργία των ανοσοποιητικών κυττάρων, αποδυναμώνοντας το ανοσοποιητικό σύστημα. Ελέγχοντας το άγχος αυξάνετε την αντίσταση του ανοσοποιητικού σας συστήματος σε προβλήματα υγείας και γίνεστε πιο ικανοί να ανταποκριθείτε σε δύσκολες καταστάσεις.
  • Το σώμα σας στέλνει πληροφορίες, τις οποίες αν αξιοποιήσετε κατάλληλα θα διατηρήσετε τον οργανισμό σας σε μια ισορροπία. Είναι σημαντικό να μην παραλείπετε να βρίσκετε χρόνο προκειμένου να «ακούτε» το σώμα σας και να αξιολογείτε τα μηνύματα που εκπέμπει, για να αναγνωρίζετε προβλήματα ή να προλαμβάνετε καταστάσεις.
  • Εκφράστε τα συναισθήματά σας : η αναστολή έκφρασής τους και η συνακόλουθη συσσώρευση συναισθηματικής έντασης προκαλούν σωματικά ενοχλήματα. Επομένως, μην καταπιέζετε ή μπλοκάρετε τα συναισθήματά σας, αντίθετα εκδηλώστε τα και μοιραστείτε τα με τους δικούς σας ανθρώπους για να αποκτήσετε μια ισορροπημένη καθημερινότητα.
  • Μην επιτρέψετε στους γρήγορους και απαιτητικούς ρυθμούς της σύγχρονης ζωής να επηρεάσουν αρνητικά τις σχέσεις που δημιουργήσατε ή συσφίξατε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Συνεχίστε να αφιερώνετε χρόνο και προσπάθεια για να τις διατηρήσετε, ώστε να κάνετε πιο όμορφη την καθημερινότητά σας, να θυμάστε ευτυχισμένες στιγμές, να αντλείτε ευχάριστα συναισθήματα και δύναμη και να αντιμετωπίζετε πιο αποτελεσματικά τις πιέσεις, πηγαίνοντας κόντρα στη ρουτίνα.

Η στάση που κρατάτε απέναντι στο σώμα σας μπορεί να καθορίσει σε σημαντικό βαθμό την ποιότητα της ζωής σας, τόσο στη φυσική όσο και στην ψυχική της διάσταση. Επομένως, ο σεβασμός και η φροντίδα για το σώμα σας βοηθούν όχι μόνο να φαίνεστε αλλά και να είστε καλύτερα, να ζείτε καλύτερα και να πραγματώσετε τις μεγαλύτερες δυνατότητές σας. 

Και από Αύγουστο…πανέτοιμοι για το επόμενο καλοκαίρι!