Το στρες έχει στρογγυλοκαθήσει στη ζωή των περισσότερων από εμάς. Δουλειά, καθημερινότητα, οικογένεια, λογαριασμοί....Αυτά και άλλα τόσα μας κάνουν να πεταγόμαστε από το κρεβάτι μας.

Και σε λίγο, εκτός από το ξενύχτι ξεκινούν και τα προβλήματα υγείας. Το στρες και η διαχείρισή του είναι πολύ σημαντικά για την ευεξία μας διότι σε μεγάλες «δόσεις» βλάπτει σοβαρά την υγεία, ενώ σε μικρές είναι η κινητήριος δύναμη που μας ωθεί να προσπαθούμε ακόμα περισσότερο.

Επειδή λοιπόν είναι σχεδόν αδύνατον να εκλείψουν οι αιτίες του στρες η μοναδική διέξοδος είναι να προσπαθήσουμε να το θέσουμε υπό έλεγχο.

Οι ειδικοί λένε πως είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε να ελέγχουμε το στρες, αν θέλουμε να διαφυλάξουμε την ψυχοσωματική υγεία μας, να απολαμβάνουμε τη δουλειά, την οικογένεια και τους φίλους μας και να διαθέτουμε την ενέργειά μας σε ό,τι πραγματικά έχει νόημα και σημασία για εμάς.

Κατ΄ αρχάς, να βρούμε και να καταγράψουμε τι μας προκαλεί στρες, να σημειώσουμε πόσο στρες μας προκαλούν και πόσο μας επηρεάζει αυτό. Επόμενο βήμα είναι να αποφασίσουμε ποιες καταστάσεις από τις καταγεγραμμένες σε αυτή τη λίστα μπορούμε να επηρεάσουμε και να λάβουμε αμέσως μέτρα. Καλό είναι επίσης να μάθουμε να λέμε και κανένα «όχι», ενώ πρέπει να κατεβάσουμε τον πήχη και να πάψουμε να περιμένουμε να είναι όλα τέλεια. Τέλος, πρέπει να θέσουμε προτεραιότητες: να αποφασίσουμε τι είναι σημαντικό και να του αφιερώσουμε όσο χρόνο μπορούμε.

Επίσης και η διατροφή είναι ένας από τους σημαντικούς παράγοντες.

Ορισμένα τρόφιμα διεγείρουν στον εγκέφαλο την παραγωγή σεροτονίνης, η οποία δρα καταπραϋντικά. ‘Αλλα, όπως τα πορτοκάλια, περιορίζουν τα επίπεδα των ορμονών του στρες (της κορτιζόλης και της αδρεναλίνης) μετριάζοντας έτσι τις επιδράσεις τους στον οργανισμό. Η υγιεινή διατροφή, εξάλλου, στο σύνολό της καταπολεμά το στρες, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σύστημα και ελαττώνοντας την αρτηριακή πίεση.

premium.paratiritis