Ο καφές κυριαρχεί στην Ευρώπη (αυτό ισχύει και στην Ελλάδα), το τσάι στην Ασία, ενώ τα αναψυκτικά προτιμώνται από ΗΠΑ και Λατινική Αμερική. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια μελέτη αναφορικά με την κατανάλωση της καφεΐνης σε 57 χώρες. Η μελέτη εξέτασε το ρόλο που διαδραματίζει η καφεΐνη στη διατροφή , χρησιμοποιώντας τις πωλήσεις όγκου ποτών που περιέχουν καφεΐνη από την ανάλυση του Euromonitor. Προκειμένου δε να διαπιστωθεί η πηγή καφεΐνης που προτιμά κάθε χώρα, η μελέτη απλοποίησε τα καταναλωτικά γούστα σε τρεις τύπους:

Καφές -Περιλαμβάνει φρέσκο καφέ, στιγμιαίο καφέ και έτοιμο για κατανάλωση προϊόν.
Τσάι -Περιλαμβάνει το φυτικό, το μαύρο και το πράσινο τσάι καθώς και το έτοιμο είδος προς κατανάλωση.
Αναψυκτικά - Περιλαμβάνει cola και άλλα αναψυκτικά, αθλητικά και ενεργειακά ποτά.

Το τσάι είναι το ποτό που προτιμάται από την πλειονότητα των κρατών της Ασίας, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, της Ινδίας, της Ινδονησίας και της Ιαπωνίας. Αλλά έδειξε επίσης μια ισχυρή βάση στην Αφρική, καθώς η Κένυα είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας μαύρου τσαγιού στον κόσμο και στην Ευρώπη, όπου η Τουρκία, η Ιρλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι οι τρεις κορυφαίες χώρες κατανάλωσης τσαγιού στον κόσμο κατά κεφαλήν.

Ο καφές ήταν το πιο προτιμώμενο ποτό καφεΐνης σε πολλές χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων όλων των σκανδιναβικών χωρών. Είναι επίσης το ποτό επιλογής στον Καναδά, τη Νότια Κορέα και τη Βραζιλία, ενώ οι δύο τελευταίες είναι οι μόνες χώρες στην Ασία και τη Νότια Αμερική που προτιμούν τον καφέ.

Ίσως το πιο εκπληκτικό είναι η παγκόσμια προτίμηση για αναψυκτικά. Οι ΗΠΑ και το μεγαλύτερο μέρος της Λατινικής Αμερικής κυριάρχησαν στην κατανάλωση αναψυκτικών από άλλα ποτά καφεΐνης, όπως και οι Φιλιππίνες , η Ταϊλάνδη και η Αυστραλία. Ακόμα και στην Ευρώπη, ορισμένες χώρες που πίνουν πολύ καφέ όπως η Ιταλία και η Ελβετία, αγόρασαν περισσότερα αναψυκτικά από καφέ.

Η επιρροή της κόλα 

Ο πολλαπλασιασμός των αναψυκτικών στη Λατινική Αμερική οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη δύναμη της κόλα γνωστής πολυεθνικής. Το Μεξικό , η χώρα που προτιμούσε τα αναψυκτικά περισσότερο από άλλα ποτά, είναι επίσης ο μεγαλύτερος κατά κεφαλήν καταναλωτής συγκεκριμένης μάρκας κόλα στον κόσμο. Η κόλα έγινε βασικό ποτό και σε πολλά μέρη της Ευρώπης, της Αυστραλίας και της Ασίας.

Αυτή η δύναμη των εμπορικών σημάτων επεκτείνεται και στον καφέ. Πολλές χώρες που προτιμούν τον καφέ στράφηκαν περισσότερο προς τις αγορές στιγμιαίου καφέ σε σχέση με τον φρεσκοψημένο καφέ, ένα σημάδι της διαρκούς επιρροής γνωστής μάρκας στιγμιαίου καφέ.

 

Πηγές:
visualcapitalist

Ειδήσεις υγείας σήμερα
1.026 πάσχοντες από αιμορροφιλία στην Ελλάδα - Εκστρατεία ευαισθητοποίησης #WearYourEverydayGenes
Νέα εξέταση ούρων θα μπορούσε να βοηθά άντρες να αποφύγουν τη βιοψία στον καρκίνο προστάτη
Γιατί είναι ξηρά τα χέρια μου;