Η διάθεση τουλάχιστον 20 λεπτών την ημέρα για περπάτημα ή κάθισμα σε μέρος που κάνει κάποιον να αισθάνεται σε επαφή με τη φύση μειώνει σημαντικά τα επίπεδα στρες.

Αυτό ανακάλυψε έρευνα που καθορίζει για πρώτη φορά την πιο αποτελεσματική δόση της εμπειρίας με τη φύση σε αστικό περιβάλλον. Όσοι ασχολούνται με την περίθαλψη μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ανακάλυψη για να συνταγογραφούν ‘’χάπια φύσης’’, με τη γνώση ότι έχουν αληθινή μετρήσιμη επίδραση.

Η Dr. MaryCarol Hunter, του University of Michigan, δήλωσε ότι η νέα έρευνα δείχνει ότι για το μεγαλύτερο όφελος, όσον αφορά την αποτελεσματική μείωση των επιπέδων της κορτιζόλης, θα πρέπει κάποιος να περνά 20-30 λεπτά καθισμένος ή περπατώντας σε μέρος που του δίνει την αίσθηση της φύσης.

‘’Χάπια φύσης’’ θα μπορούσαν να είναι χαμηλού κόστους λύση για τη μείωση της αρνητικής επίπτωσης στην υγεία από την αστικοποίηση και τον τρόπο ζωής σε εσωτερικούς χώρους. Η Hunter και η ομάδα της σχεδίασε πείραμα που θα έδινε ρεαλιστική εκτίμηση της αποτελεσματικής δόσης.

Για 8 εβδομάδες ζητήθηκε από συμμετέχοντες να λάβουν ‘’χάπι φύσης’’ με διάρκεια 10 λεπτών ή περισσότερο, τουλάχιστον 3 φορές την  εβδομάδα. Μετρήθηκαν στο  σάλιο επίπεδα κορτιζόλης από δείγματα που ελήφθησαν πριν και μετά το χάπι φύσης, μια φορά κάθε 2 εβδομάδες.

Οι συμμετέχοντες ήταν ελεύθεροι να επιλέξουν την ώρα, τη διάρκεια και το μέρος της εμπειρίας τους στη φύση. Υπήρχαν και περιορισμοί: να είναι ημέρα, να μην κάνουν αερόβια άσκηση και να αποφεύγουν τη χρήση  social media, τηλεφώνου, συζητήσεις και διάβασμα.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι εμπειρία στη φύση διάρκειας 20 λεπτών είναι αρκετή ώστε να μειώσει σημαντικά τα επίπεδα κορτιζόλης. Ο λίγο περισσότερος χρόνος-  20-30 λεπτά- μειώνει στο μεγαλύτερο ποσοστό τα επίπεδα κορτιζόλης. Μετά από αυτό το επίπεδο, επιπλέον οφέλη συνεχίζουν να αθροίζονται, αλλά με πιο αργό ρυθμό.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Psychology.

Πηγές: Frontiers in Psychology.