Αν κάποιος θυμηθεί ένα τραυματικό γεγονός ξαφνικά, μπορεί ίσως να αναρωτηθεί αν θα σταματήσουν κάποτε να τον κυνηγούν παλιοί φόβοι.

Επιστήμονες του University of Texas στο Austin, ανακάλυψαν ομάδα νευρώνων που ελέγχουν τις αναμνήσεις φόβου και υποδεικνύουν ότι το εύρημα θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέους τρόπους αντιμετώπισης του άγχους, των φοβιών και της διαταραχής μετατραυματικού στρες.

Οι νευρώνες καταστέλλουν αναμνήσεις φόβου όταν ενεργοποιούνται ή όταν δεν ενεργοποιούνται επιτρέπουν σε τέτοιες αναμνήσεις να επιστρέψουν απρόσμενα.

Ο Michael Drew, δήλωσε ότι συχνά υπάρχει υποτροπή του αρχικού φόβου αλλά γνωρίζαμε πολύ λίγα για τους μηχανισμούς.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι νευρώνες που καταστέλλουν αναμνήσεις φόβου βρίσκονται στον ιππόκαμπο. Αυτό αποτέλεσε έκπληξη, καθώς ο φόβος συνδέεται με άλλη περιοχή, την αμυγδαλή.

Ο ιππόκαμπος φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο στο να δίνει πλαίσιο στο φόβο. Για παράδειγμα, μπορεί να συνδέσει μια ανάμνηση φόβου με το μέρος όπου συνέβη.

Τα ευρήματα μπορεί ενδεχομένως να εξηγήσουν γιατί η θεραπεία έκθεσης ορισμένες φορές δεν είναι αποτελεσματική.

Η έρευνα δείχνει ότι ο ιππόκαμπος δημιουργεί ίχνη αναμνήσεων φόβου και εξάλειψης και ο ανταγωνισμός μεταξύ αυτών των ιχνών του ιππόκαμπου καθορίζει αν ο φόβος εκφράζεται ή καταστέλλεται.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Nature Neuroscience.

Nature Neuroscience.