Γράφει η Εύη Μαρκάκη, Gym Instructor- Personal Trainer

Αρκετοί ασκούμενοι προσπαθούν να πετύχουν τοπικό αδυνάτισμα, οι άνδρες κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς και οι γυναίκες στους μηρούς και τους γλουτούς. Τι συμβαίνει όμως πραγματικά;

Το τοπικό αδυνάτισμα είναι ένας ακόμα κλασικός μύθος που απέχει πολύ από την πραγματικότητα και οδηγεί πολύ κόσμο σε λάθος ασκήσεις και εξαντλητική προπόνηση χωρίς αποτέλεσμα. Στην πραγματικότητα όσο και να γυμνάζουμε μια συγκεκριμένη περιοχή του σώματός μας δεν καίγεται λίπος τοπικά, αντίθετα το λίπος χάνεται από όλο το σώμα.

Ο λιπώδης ιστός περιέχει λιποκύτταρα, τα οποία είναι οι αποθήκες λίπους του οργανισμού. Τα λιποκύτταρα υπάρχουν σε μεγάλο αριθμό στον οργανισμό και είναι μοιρασμένα σε όλο το σώμα, αλλά η κατανομή τους δεν είναι πάντα ομοιόμορφη.

Στους ενήλικες διατηρούν τον αριθμό τους αλλά το μέγεθός τους αυξάνεται όταν παίρνουμε περισσότερη ενέργεια από τη διατροφή μας, απ' ότι χρειαζόμαστε. Το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει όταν η προσλαμβανόμενη ενέργεια από τη διατροφή μας είναι λιγότερη από αυτή που ξοδεύουμε.

Υπάρχουν άνθρωποι που αποθηκεύουν περισσότερο λίπος στην περιοχή της κοιλιάς, άλλοι στους γλουτούς κ.τ.λ. Αυτό συμβαίνει επειδή η κατανομή των λιποκυττάρων είναι ανομοιόμορφη και στα συγκεκριμένα σημεία ο αριθμός τους είναι μεγαλύτερος.

Αυτό σημαίνει πως η τοπική ανατομία δεν μπορεί να αλλάξει θεαματικά, όπως πολλοί θέλουν να λένε.

Όποιος λοιπόν ενδιαφέρεται να αδυνατίσει τοπικά, θα πρέπει να ρυθμίσει σωστά τη διατροφή του, σε συνδυασμό με ένα πρόγραμμα άσκησης προσαρμοσμένο στις ανάγκες του. Ο εξειδικευμένος καθηγητής φυσικής αγωγής, στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου προγράμματος θα δώσει έμφαση στα 'προβληματικά' σημεία του σώματος.

Με αυτόν τον τρόπο, ο ασκούμενος μπορεί να μειώσει το συνολικό λίπος του σώματός του και, παράλληλα, να καταφέρει να βελτιώσει τόσο την τοπική αλλά και τη συνολική του εικόνα. 


Πηγές: www.nutrimed.gr