Πριν λίγο καιρό έλαβα μια ερώτηση από έναν αναγνώστη του site μας, που νομίζω ότι αξίζει να τη διαβάσετε μαζί με τις συμβουλές μας.

Ερ. Ο γιός μου, μου έφερε δώρο ένα βηματόμετρο και μου είπε ότι πρέπει να περπατώ τουλάχιστον 10.000 βήματα καθημερινά…! Είναι σωστό στην ηλικία των 70 ετών που βρίσκομαι να περπατώ καθημερινά τόσο, όταν μετρώντας την απόσταση που έκανα πριν ήταν 4.000 βήματα;

Απ. Καταρχήν για να κάνετε οποιαδήποτε άσκηση πρέπει να είστε υγιής ή να έχετε τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας. Εάν είστε αρκετά υγιής λοιπόν, ο στόχος των 10.000 βημάτων είναι ρεαλιστικός στόχος που όλοι οι ειδικοί επιμένουμε ότι είναι απαραίτητος για ολοκληρωμένη φυσική δραστηριότητα.

Τα 10.000 βήματα είναι ισοδύναμα με 3 έως 4 χιλιόμετρα, τα οποία μπορείτε να τα καλύψετε ακόμα και σε 45 λεπτά της ώρας (εάν εξασκηθείτε φυσικά).

Προσοχή, εάν ξεκινάτε τώρα, την πρώτη και τη δεύτερη εβδομάδα κάνετε 5.000 βήματα, την τρίτη 7.000 βήματα και την τέταρτη εβδομάδα να φτάσετε τα 10.000 βήματα.

Ο στόχος αυτός είναι εφικτός και σε άτομα που υποφέρουν από αρθρίτιδα, από καρδιαγγειακά προβλήματα ή άλλα ζητήματα υγείας, αρκεί πάντα να έχουν τη σύμφωνη γνώμη του προσωπικού τους ιατρού. Σε τέτοιες περιπτώσεις ο ιατρός σας με έναν ειδικό γυμναστή θα καθορίσουν τη σωστή ένταση της άσκησης για εσάς.

Εάν νιώθετε κουρασμένος μην υπερβάλετε, αφήστε μια μέρα ξεκούρασης... πάντα να ‘ακούτε’ το σώμα σας.

Το περιβάλλον είναι βέβαιο ότι επηρεάζει την απόδοσή μας, είτε θετικά είτε αρνητικά, γι΄ αυτό φροντίστε τον εαυτό σας ανάλογα. Το καλοκαίρι φορέστε ελαφρά ρούχα, γυαλιά ηλίου, καπέλο και πάντα μαζί σας να έχετε ένα μπουκαλάκι νερό.

Ενώ τον χειμώνα φορέστε ζεστά ρούχα και ένα αντιανεμικό. Τα παπούτσια σας απαραιτήτως να είναι αθλητικά.

Ιδέα: προμηθευτείτε ένα ρολόι παλμογράφο ώστε να ελέγχετε την ένταση της άσκησης.

Να θυμάστε: ‘Ανεβείτε σκαλί - σκαλί για να φτάσετε στην κορυφή’.

Καλό ξεκίνημα