Τούτη την εποχή συνήθως αναλογιζόμαστε τις ηλιόλουστες ημέρες, τα πιο ελαφριά ρούχα και γενικότερα τις αλλαγές που πρέπει να κάνουμε στον εαυτό μας και στο σώμα μας, μιας και πλησιάζει η άνοιξη. Θα έλεγε κανείς πως περνάμε μια περίοδο όχι τόσο ‘κρίσης’ όσο επαναπροσδιορισμού και αναθεώρησης.

Έτσι, για όσους τους απασχολεί η διατροφή τους, ή η υγεία ή πολύ απλά μόνο η σιλουέτα τους, οι μέρες αυτές θεωρούνται ημέρες ‘επανόδου’ στις υγιεινές διατροφικές συνήθειες ή και έναρξης μιας νέας προσπάθειας. Θα πρέπει λοιπόν να μην αφήσετε παλιά λάθη να επηρεάσουν ξανά την έκβαση και την επιτυχία του εγχειρήματός σας.

Και ένα από τα βασικά λάθη που συναντάμε σε ανάλογες απόπειρες είναι η πολύ συχνή…ζύγιση! Σκεφτήκατε ποτέ άραγε ότι η ζυγαριά δεν λέει πάντα την αλήθεια;

Ενδείξεις

Πράγματι, η ένδειξη της ζυγαριάς επηρεάζεται πολύ από τα υγρά σώματος και την ορμονική ισορροπία του οργανισμού, την τακτική εκκένωση του εντέρου, την παρουσία περιφερικών ή κεντρικών οιδημάτων κ.α. Από την άλλη πλευρά ένα ‘χαμένο’ κιλό βάρους συνίσταται από υγρά σώματος – μυϊκή μάζα και λιπώδη μάζα.

Έτσι σε πρώτη φάση βάλτε στο μυαλό σας πως η σχετική τους αναλογία είναι αυτή που καθιστά μια προσπάθεια αποδοτική: όσο μεγαλύτερη είναι η συμμετοχή του λίπους, τόσο καλύτερη είναι η προσπάθειά μας.

Αποδείξεις

Παράλληλα, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO), ο πρώτος στόχος θα πρέπει να είναι η απώλεια 10% του αρχικού βάρους και η απώλεια αυτή δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 2-4 κιλά/ μήνα. Να θυμάστε λοιπόν ότι ο απολογισμός γίνεται στο τέλος κάθε μήνα, που αποτελεί ικανό χρονικό διάστημα για τον οργανισμό να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες και να αποδώσει.

Μην ζυγίζεστε πάνω από μια φορά την εβδομάδα, διότι εάν ζυγίζεστε συχνότερα, θα απογοητεύεστε πιο εύκολα και αυτό θα αποτελεί μονίμως εμπόδιο. Άρα, αν μία εβδομάδα δεν χάσετε βάρος δεν σημαίνει τίποτα για το σύνολο της προσπάθειάς σας.

Άλλωστε, η αντίσταση αυτή της ζυγαριάς μπορεί να οφείλεται…αλλού:

Αντιστάσεις

Οπότε, για ποικίλους λόγους, ενώ νιώθετε πιο ‘ανάλαφροι’ η ζυγαριά μπορεί να αδυνατεί να το επιβεβαιώσει…και οι πιο κοινοί λόγοι είναι:

  • Η άσκηση
  • Κατανάλωση μεγάλης ποσότητας Na (αλάτι)
  • Λήψη φαρμακευτικής αγωγής
  • Μπορεί να χάνουμε λίπος και να μην χάνουμε βάρος (Αυτό γίνεται όταν υπάρχει αύξηση μυϊκού ιστού, κατακράτηση υγρών, προεμμηνορρησιακό σύνδρομο, γαστρεντερικά προβλήματα (δυσκοιλιότητα), υποσιτισμός, θρεπτικές ανεπάρκειες).

Ο δρόμος προς την επιτυχία

Τέλος, να θυμάστε πως το κέρδος από την απώλεια βάρους για την υγεία μας δεν αντιστοιχεί σε όσα δείχνει η ζυγαριά, αλλά σε πολύ παραπάνω. Δηλαδή η μείωση του αριθμού μπορεί να αποτελεί ικανή προϋπόθεση προόδου αλλά όχι πάντα και αναγκαία…Ανασυντάξετε τις δυνάμεις σας λοιπόν και, μην αφήνετε ένα νούμερο να ‘βαραίνει’ την προσπάθεια για σωστότερη διατροφή ή και απώλεια βάρους.

Κρατήστε στο μυαλό σας τούτο:
‘Αν είμαι στη σωστή κατεύθυνση, δεν έχει σημασία σε ποιο ακριβώς σημείο του δρόμου βρίσκομαι, εφόσον εξακολουθώ να είμαι στο δρόμο…’.