Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κατακλύζουν σε καθημερινή βάση το κοινό με πολλές πληροφορίες σχετικά με την παχυσαρκία, το σωματικό βάρος και την υγεία, με αποτέλεσμα πολύ εύκολα κανείς να αισθάνεται περισσότερο μπερδεμένος και λιγότερο σωστά ενημερωμένος. Τα θέματα με το σωματικό βάρος συχνά φαντάζουν ανυπέρβλητα, και οι λύσεις τους απρόσιτες, ενώ στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Αυτό που χρειάζεται είναι απλά, σταθερά και συνεπή βήματα που θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε το σωματικό βάρος που χρειάζεστε για να προστατευτείτε από την πρόωρη εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων που σχετίζονται άμεσα με αυτό.

Τρώτε σωστά

Η σωστή διατορφή αποτελεί το κλειδί για την καλή υγεία και τη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους. Εκτός από το τι και πόσο θα φάτε, εξίσου σημαντικό είναι και το πώς θα το φάτε. Προτιμήστε τα ολικής άλεσης – ελάχιστα επεξεργασμένα τρόφιμα (ολικής άλεσης δημητριακά, φρούτα, λαχανικά), καταναλώστε νερό και άλλα υγρά που δεν περιέχουν θερμίδες και περιορίστε τις τροφές που περιέχουν ζάχαρη (συσκευασμένοι χυμοί φρούτων, αναψυκτικά) και λίπος (τηγανιτά, γλυκά, κόκκινο κρέας).

Για να αποφύγετε την υπερκατανάλωση και να ελέγχετε το μέγεθος της μερίδας σας υιοθετήστε τους ακόλουθους κανόνες: ξεκινήστε την ημέρα σας με πρωινό, επιλέξτε μικρές ποσότητες και καταναλώστε τες σε αργό ρυθμό, τρώτε σπιτικά γεύματα – απλά μαγειρεμένα και κάντε τις διατροφικές επιλογές έπειτα από σκέψη.

Ασκηθείτε

Πέρα από τη σωστή διατροφή, η άσκηση αποτελεί τον πιο σημαντικό παράγοντα διατήρησης της καλής υγείας και του υγιούς σωματικού βάρους. Επιλέξτε το είδος της άσκησης που σας ευχαριστεί περισσότερο και παράλληλα μειώστε τον χρόνο που αφιερώνετε σε καθιστικές δραστηριότητες (παρακολούθηση τηλεόρασης, ενασχόληση με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή) εντός της ημέρας. Για καλή υγεία είναι απαραίτητο να αφιερώνετε 2,5 ώρες την εβδομάδα σε μέτριας έντασης δραστηριότητες ή 1,25 ώρες την εβδομάδα σε υψηλής έντασης δραστηριότητες. Για τη μείωση του σωματικού σας βάρους επιδοθείτε σε 1 ώρα μέτριας προς υψηλής έντασης άσκηση την ημέρα παράλληλα με ασκήσεις μυικής και οστικής ενδυνάμωσης 3 φορές την εβδομάδα.

Περιορίστε τις ώρες παρακολούθησης τηλεόρασης

Μπορεί η παρακολούθηση τηλεόρασης να αποτελεί μία ευχάριστη και πληροφοριακή δραστηριότητα, συνιστά όμως μία διπλή παγίδα όσον αφορά στο ζήτημα του σωματικού βάρους: αποτελεί μία ολοκληρωτικά καθιστική δραστηριότητα η οποία παράλληλα προωθεί τις ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες μέσω των διαφημίσεων και της τοποθέτησης προϊόντων που συνήθως προβάλλουν πλούσιες σε θερμίδες και φτωχές σε θρεπτικά συστατικά τροφές. Μην παρακολουθείτε, λοιπόν, περισσότερες από 2 ώρες τηλεόραση καθημερινά. Το λιγότερο δυνατό είναι και το καλύτερο.

Κοιμηθείτε αρκετά

Ολοένα και περισσότερα επιστημονικά δεδομένα υποστηρίζουν πως ο ποιοτικός ύπνος είναι σημαντικός για την καλή υγεία και την επίτευξη ενός υγιούς σωματικού βάρους. Οι ανάγκες κάθε ατόμου ποικίλλουν, αλλά σε γενικές γραμμές οι ενήλικες χρειάζονται περίπου 7-8 ώρες ύπνου την ημέρα.

Χαλαρώστε

Ο κόσμος μας σήμερα είναι γεμάτος άγχη. Αυτή η κατάσταση αποτελεί μέρος της ζωής, όταν όμως αυτά τα άγχη γίνονται πολύ έντονα, μπορεί να συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση του σωματικού βάρους μέσω της συναισθηματικής κατανάλωσης τροφής. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης του στρες αποτελεί παράλληλα και τον καλύτερο τρόπο ρύθμισης του σωματικού βάρους και δεν είναι άλλος από την άσκηση.

 

XX