Πριν αρχίσετε πρόγραμμα απώλειας κιλών με τη δίαιτα των 4 ημερών, του γιατρού Ian Smith, δείτε τα προκαταρκτικά. Να κρατάτε ημερολόγιο τροφίμων και να καταγράφετε την άσκηση και τη διάθεσή σας για 10 ημέρες πριν ακόμα αρχίσετε τη δίαιτα.

Επίσης πρέπει να κάνετε μια αυτοαξιολόγηση, να διαπιστώσετε αν είστε υπέρβαρος, γιατί είχατε προβλήματα με την απώλεια βάρους στο παρελθόν και ποιες είναι οι προκλήσεις.

Μόλις θέσετε το στόχο, αρχίστε τη δίαιτα. Η δίαιτα αποτελείται από 7 φάσεις, που διαρκούν 4 ημέρες η καθεμία. Κάθε φάση έχει διαφορετική εστίαση σε επιλογή τροφών, επομένως δεν θα βαρεθείτε.

Οι 7 φάσεις είναι οι εξής

  • Μύηση: Η πρώτη φάση αφορά την αποβολή των τοξινών, τρώγοντας κυρίως φρούτα, λαχανικά, φασόλια και όσπρια.
  • Μετάβαση: Αρχίζετε να επανεισάγετε τροφές, χωρίς να το παρακάνετε.
  • Επέκταση πρωτεΐνης: Αρχίζετε την πρωτεΐνη, όπως άπαχο κρέας, ψάρι και αυγά.
  • Χαλαρή: Εκεί είναι που μπορείτε να ‘κλέψετε’ λίγο. Μπορείτε να προσθέσετε λίγη πίτσα, ζυμαρικά, μπέργκερ ή χοτ ντόγκ, αλλά μην το παρακάνετε.
  • Ώθηση: Είναι το δύσκολο μέρος. Θα χρειαστείτε όλη την ψυχική σας ενέργεια για να περάσετε τις 4 μέρες των περιορισμένων θερμίδων και της τουλάχιστον μιας ώρας αερόβιας την ημέρα.
  • Ρυθμός: Συνεχίζετε με σταθερή άσκηση και ισορροπημένη διατροφή.
  • Έντονη: Πρόκειται για ένα από τα πιο αυστηρά μέρη- 4 ημέρες κυρίως λαχανικών και φρούτων επιπλέον της αερόβιας.

Τι επιτρέπεται και τι όχι

Οι διατροφικές επιλογές ποικίλλουν μεταξύ των σταδίων, αλλά ο Smith κρατά τα πράγματα απλά με κατάλογο τροφίμων και μερίδων που μπορείτε να τρώτε κάθε μέρα. Να τρώτε μέχρι να ικανοποιηθείτε αλλά να μην υπερφορτώσετε το στομάχι.

Η δίαιτα δεν αναφέρεται εκτεταμένα στο αλκοόλ, εκτός από το ότι είναι πειρασμός και ότι πρέπει να εφαρμόσετε τον κανόνα 80-20. Αυτό σημαίνει ότι αν το 80% αυτού που τρώτε και πίνετε είναι υγιεινό και εντός σχεδίου, και το υπόλοιπο 20% είναι εκτός σχεδίου, θα πετύχετε στο στόχο απώλειας βάρους.

Επίπεδο προσπάθειας, μέτριο.

Περιορισμοί. Μπορεί να κάνετε έξυπνες αντικαταστάσεις για ορισμένες τροφές στον καθημερινό σας κατάλογο, αλλά γενικά δεν μπορείτε να φάτε τροφές με υψηλά λιπαρά και υψηλούς υδατάνθρακες.
Μαγειρική και ψώνια. Θα μαγειρεύετε ή θα τρώτε έξω όπως συνήθως όσο ακολουθείτε τις οδηγίες.
Συσκευασμένα τρόφιμα ή γεύματα: όχι
Προσωπικές συναντήσεις: Οχι
Άσκηση: Χρειάζεται. Kάθε μέρα έχει συγκεκριμένους στόχους άσκησης, περιλαμβανομένων της αερόβιας, της ενδυνάμωσης και της αντίστασης. Κυμαίνεται από 40 έως 70 λεπτά την ημέρα εκτός από τις ημέρες ανάπαυσης.

Επιτρέπει διατροφικούς περιορισμούς ή προτιμήσεις;

Η δίαιτα των 4 ημερών, γενικά στρέφεται σε τροφές χαμηλών λιπαρών και χαμηλού αλατιού. Μπορείτε να προσαρμοστείτε εύκολα ώστε να ανταποκριθείτε σε ανάγκες χορτοφαγίας ή απουσίας γλουτένης.

Κόστος

Θα ξοδέψετε περίπου το ίδιο σε μαναβικά.

Επιμέλεια: Εύη Ψωμιάδου