Πολύ στενήμε την παχυσαρκία και με μια σειρά συναισθηματικών προβλημάτων και διαταραχών της υγείας είναι η μη ισορροπία του σακχάρου. Αυτό σήμερα είναι πρόβλημα για πολλά παιδιά, κυριώς γιατί η διατροφή τους είναι πλούσια σε σάκχαρα και επεξεργασμένους υδατάνθρακες.


Eίναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε αν το παιδί σας αντιμετωπίζει πρόβλημα με το σάκχαρό του. Και για να το καταλάβετε αυτό, θα πρέπει να παρατηρήσετε τη συμπεριφορά του παιδιού σας και να σημειώσετε τα ακόλουθα:

  • Είναι συχνά κουρασμένο ή ανίκανο να συγκεντρωθεί το απόγευμα;
  • Στη διάρκεια της ημέρας η ενέργεια του παιδιού σας έχει απότομες αυξομειώσεις;
  • Έχει περισσότερη ενέργεια μετά τα γεύματα σε σημείο που να είναι λίγο υπερκινητικό;
  • Δείχνει να έχει αστάθεια το πρωί που ξυπνάει ακόμα και αν έχει κοιμηθεί αρκετές ώρες (πρωινή ζάλη);
  • Ξυπνάει τη νύχτα και είναι ταραγμένο (νυχτερινή έγερση);
  • Έχει λαχτάρα να καταναλώσει υδατάνθρακες και γλυκά;
  • Eίναι κακοδιάθετο και ιδιαίτερα όταν χάσει κάποιο γεύμα;
  • Eίναι ευερέθιστο (κυρίως το πρωί);
  • Υπάρχει ιστορικό διαβήτη τύπου 2 στην οικογένειά σας;
  • Σας φαίνεται να αγριεύει λίγο μετά την κατανάλωση μικρής ποσότητας ζάχαρης ή γλυκών;


Το σάκχαρο μπορεί να είναι ενδεικτικό σημάδι για διαβήτη. Nα θυμάστε επίσης ότι και η παραμικρή διαταραχή του σακχάρου μπορεί να επιδράσει αρνητικά στη διάθεση του παιδιού σας, στην ικανότητά του να συγκεντρώνεται, στο βάρος του, στον ύπνο του και στην ενέργειά του.

Πώς χειριζόμαστε τα προβλήματα σακχάρου;

  • Προτιμάτε να δίνετε στο παιδί σας τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (καστανό ρύζι, ζυμαρικά ολικής άλεσης, κουάκερ, γιαούρτι και γάλα, φρούτα όπως η μπανάνα, το ακτινίδιο, το πορτοκάλι, τα σταφύλια, τα κεράσια και τα μήλα, λαχανικά όπως τα μαρούλι και τα μανιτάρια) όποτε αυτό είναι δυνατό και βεβαιωθείτε ότι οι υδατάνθρακες συνοδεύονται από πρωτεϊνη.
  • Δίνετε στο παιδί σας να τρώει προϊόντα ολικής άλεσης, όπως δημητριακά και ψωμί ολικής άλεσης, καστανό ρύζι, ζυμαρικά ολικής άλεσης, κριθάρι.
  • Φροντίστε να τρώει το παιδί σας τακτικά και καθορισμένα γεύματα, προκειμένου να διατηρούνται τα επίπεδα του σακχάρου όσο πιο σταθερά γίνεται.Το πρωινό είναι πολύ σπουδαίο και ένα απογευματινό είναι αναγκαίο για να προληφθεί κάποια κάμψη που θα επηρεάσει την ενέργεια και τη συγκέντρωση. Το απόγευμα δίνετέ του ένα σνακ με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.
  • Δώστε του ένα σνακ πριν κοιμηθεί: φρούτα ή ξηρούς καρπούς, ένα τοστ ολικής άλεσης και φυστικοβούτυρο, δημητριακά ολικής άλεσης με γάλα ή γιαούρτι.
  • Αποφύγετε την καφεϊνη (στο τσάι, τον καφέ, τη σοκολάτα και τα αναψυκτικά). Η καφεϊνη ενισχύει την έκκριση ινσουλίνης και αποσταθεροποιεί το σάκχαρο του αίματος. Αποφύγετε τα τεχνητά γλυκαντικά. Δε βοηθούν καθόλου στη διατήρηση των χαμηλών επιπέδων του σακχάρου και θεωρούνται επικίνδυνα για την υγεία.
  • Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας παίρνει μια καλή πολυβιταμίνη και μια ταμπλέτα με χρώμιο, το οποίο βοηθάει στη ρύθμιση του σακχάρου και στην καταπολέμηση της υπογλυκαιμίας. Το μαγγάνιο σχετίζεται με την ενεργοποίηση ενζύμων που συνδέονται με το μεταβολισμό του σακχάρου στον οργανισμό. Το μαγνήσιο επίσης είναι απαραίτητο για τη ρύθμιση του σακχάρου και βελτιώνει την ενέργεια της ινσουλίνης, ενώ οι βιταμίνες Β1, Β2, Β3 που παίζουν σημαντικότατο ρόλο στο μεταβολισμό είναι πηγές ενέργειας για τον οργανισμό. Όλα αυτά θα κάνουν τον οργανισμό του παιδιού σας δυνατό και ισορροπημένο.