Το μοντέλο της Μεσογειακής Διατροφής έχει χαρακτηριστεί από επιστήμονες σε όλο τον κόσμο ένα από τα πιο ισορροπημένα και υγιεινά πρότυπα διατροφής, με πολλαπλά οφέλη για την υγεία. Είναι γνωστό ότι βασίζεται σε ομάδες τροφίμων όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, τα όσπρια, τα αμυλούχα τρόφιμα και κυρίως στα προϊόντα ολικής άλεσης της ομάδας αυτής, καθώς και στο ελαιόλαδο.



Ωστόσο, αν και τα πλεονεκτήματά του είναι γνωστά σχεδόν σε όλους τους Έλληνες, ολοένα και περισσότερες μελέτες στη χώρα μας αποδεικνύουν ότι περισσότερο απομακρυνόμαστε, παρά προσεγγίζουμε τις αρχές της Μεσογειακής Δίαιτας.

Αυτό φαίνεται ότι οφείλεται κατά βάση σε δύο παράγοντες: Πρώτον, οφείλεται στο ότι οι συνθήκες ζωής μας έχουν αλλάξει ριζικά και ο χρόνος που αφιερώνουμε στην ενασχόληση με τη διατροφή μας συνεχώς μειώνεται. Ο δεύτερος παράγοντας και πολύ σημαντικός είναι το ότι ζούμε πλέον σε μια κοινωνία όπου έχουμε επηρεαστεί σημαντικά από άλλα διατροφικά μοντέλα ξένων χωρών και η διαθεσιμότητα γευστικών τροφίμων έχει αυξηθεί.

Το ερώτημα που γεννάται λοιπόν είναι αν μπορούν τρόφιμα που δεν ανήκουν στη Μεσογειακή διατροφή, να ενταχθούν σε ένα διευρυμένο μοντέλο Μεσογειακής Δίαιτας. Η απάντηση είναι πως ναι, μπορούμε να ακολουθούμε μια ισορροπημένη μεσογειακού τύπου διατροφή η οποία να εμπεριέχει και άλλα αγαπημένα μας τρόφιμα, αρκεί να τα εντάσσουμε σε αυτή με μέτρο.

Έτσι, μπορούμε να απολαύσουμε ένα λαχταριστό γλυκό, ή να πιούμε το αγαπημένο μας αναψυκτικό, ή ακόμα και να φάμε το παραδοσιακό ελληνικό σουβλάκι, αρκεί να μη φτάνουμε στην υπερβολή και τα υπερκαταναλώνουμε. Ας μην ξεχνάμε, δεν υπάρχουν μεμονωμένα 'καλά ή κακά' τρόφιμα, αλλά συνολικά 'καλή ή κακή' διατροφή.


Πηγές: www.nutrimed.gr