Γράφει η Φωτεινή Κοκκίνου, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Το ασβέστιο ανήκει στην κατηγορία των μικροθρεπτικών συστατικών. Ανήκει με άλλα λόγια στα συστατικά της τροφής που το σώμα μας χρειάζεται σε μικρές ποσότητες.



Αν και 'μικρο' - συστατικό, θεωρείται από τα σπουδαιότερα συστατικά της τροφής μας εφόσον δομεί ολόκληρο το σκελετό μας. Το 99% του ασβεστίου στο σώμα μας εντοπίζεται στα οστά και στα δόντια, ενώ το υπόλοιπο 1% διαμοιράζεται σε άλλους ιστούς.



Το ασβέστιο βρίσκεται ως φυσικό συστατικό σε διάφορα τρόφιμα, τόσο φυτικής όσο και ζωικής προέλευσης.

Οι σημαντικότερες πηγές ασβεστίου είναι τρόφιμα όπως:

  • Παρμεζάνα
  • Γραβιέρα
  • Τυρί γκούντα
  • Γιαούρτι χαμηλών λιπαρών
  • Μοτσαρέλλα
  • Τυρί φέτα
  • Σπόροι σουσαμιού
  • Γάλα, 2% λιπαρά
  • Σπανάκι βρασμένο
  • Αμύγδαλα ανάλατα
  • Μπρόκολο βρασμένο
  • Πορτοκάλι
  • Αρακάς βρασμένος
  • Λάχανο ωμό
  • Φυσικοί χυμοί εμπλουτισμένοι με ασβέστιο.

Γιατί είναι τόσο σημαντικό για το σώμα μας;

Το ασβέστιο σχετίζεται με πολλές λειτουργίες του σώματός μας. Συγκεκριμένα:

  • Συμβάλλει στη διατήρηση υγιών και δυνατών οστών
  • Είναι απαραίτητο για την ομαλή νευρική και μυϊκή λειτουργία
  • Συμμετέχει στην πήξη του αίματος.

Πόσο ασβέστιο πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά;

Οι ανάγκες σε ασβέστιο είναι διαφορετικές για κάθε ηλικία. Μεγαλύτερες ανάγκες έχουν τα παιδιά, οι έφηβοι, καθώς και άντρες και γυναίκες άνω των 50 ετών. Στις νεαρές ηλικίες, η επαρκής κάλυψη των αναγκών σε ασβέστιο καθορίζει το βαθμό ανάπτυξης του σκελετού και την πυκνότητα των οστών που θα έχουν τα παιδιά σε όλη την υπόλοιπη ζωή.



Στην ενήλικη ζωή είναι επίσης σημαντικό να καταναλώνουμε επαρκείς ποσότητες ασβεστίου μιας και με τον τρόπο αυτό μπορούμε και συντηρούμε την ποιότητα των οστών μας προφυλάσσοντάς τα από την επερχόμενη… 'φθορά' που παρατηρείται στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση και στους άνδρες σταδιακά μετά την ηλικία των 50 ετών. 

Πηγές: www.nutrimed.gr