Το ασβέστιο είναι ένα μέταλλο, άκρως απαραίτητο για την καλή λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού. Καταρχήν, είναι δομικό συστατικό των οστών και των δοντιών. Επίσης, το ασβέστιο συμμετέχει στη μυϊκή λειτουργία, στη μεταβίβαση των νευρικών ώσεων αλλά και στην πήξη του αίματος. 

Το ασβέστιο που χρειάζεται ο οργανισμός μας το λαμβάνουμε μέσω της τροφής. Είναι γνωστό σε όλους ότι τα πιο πλούσια τρόφιμα σε ασβέστιο είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, δηλαδή το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί. 

Άτομα τα οποία δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα είτε λόγω δυσανεξίας στη λακτόζη, είτε λόγω γευστικών προτιμήσεων είτε γιατί ακολουθούν αυστηρά χορτοφαγική δίαιτα πρέπει να επιλέξουν άλλες τροφές που περιέχουν ασβέστιο

1. Τα γαλακτοκομικά είναι από τις πλουσιότερες πηγές ασβεστίου. Ένα φλυτζάνι γάλα 1% περιέχει 300 mg ασβεστίου .Επίσης, 1 φλυτζάνι άπαχου γιαουρτιού μας δίνει 300 mg ασβεστίου.

2. Τα τυριά αποτελούν καλή πηγή ασβεστίου. Η ρικότα (λευκό, μαλακό τυρί) έχει την υψηλότερη περιεκτικότητα σε ασβέστιο. Μισό φλυτζάνι ημιάπαχης ρικότας περιέχει 337 mg ασβεστίου.

3. Ψάρια

• Σαρδέλες, κονσέρβα σε λάδι. Μια μικρή μερίδα σαρδέλας (90γρ) περιέχει 321 mg ασβεστίου.

• Σολομός κονσέρβα με τα κόκκαλα. Μια μικρή μερίδα σολομού (90γρ) περιέχει 240 mg ασβεστίου.Τοφού. 60 γρ. τοφού (τυρί από σόγια) περιέχουν 387 mg ασβεστίου και αποδίδουν 82 kcal.

4. Άσπρα φασόλια. 1 φλ. βρασμένα φασόλια περιέχουν 161 mg ασβεστίου

5. Λαχανικά:

• Λάχανα που δε σχηματίζουν κεφάλι (collard greens) π.χ. παραπούλια, μαύρα ποντιακά λάχανα. 1 φλυτζάνι βρασμένων λάχανων περιέχει 267 mg ασβεστίου

• 1 φλ. βρασμένο σπανάκι περιέχει 258 mg ασβεστίου

• 2 φλιτζάνια ωμού μπρόκολου περιέχουν 86 mg ασβεστίου.

• 1 φλ. ωμής λαχανίδας (kale) περιέχει 101 mg ασβεστίου.