Επιστήμονες εντόπισαν χημικούς δείκτες στα ούρα που συνδέονται με τον δείκτη μάζας σώματος, προσφέροντας στοιχεία για το γιατί άνθρωποι που είναι παχύσαρκοι είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν νόσους όπως όπως καρκίνο, εγκεφαλικό επεισόδιο, διαβήτη και καρδιοπάθεια.

Τα ευρήματα μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσουν τους ερευνητές να εντοπίσουν ανθρώπους με ‘’μεταβολική υπογραφή’’ για παχυσαρκία αλλά που δεν είναι υπέρβαροι, δήλωσαν οι επιστήμονες, υποδεικνύοντας ότι μπορεί να βρεθούν τρόποι να εμποδιστεί η εμφάνιση παχυσαρκίας και άλλων μεταβολικών νόσων.

Χάρη στην τεχνολογία που μπορεί να αναλύσει το μεταβολικό περιεχόμενο δείγματος ούρων, επιστήμονες λαμβάνουν πολλές πληροφορίες για το γενετικό προφίλ και τον τρόπο ζωής ενός ανθρώπου.

Στην έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Science Translational Medicine’’, επιστήμονες με επικεφαλής ερευνητική ομάδα του Imperial College London, ανέλυσαν δείγματα ούρων από 2.000 εθελοντές, στις ΗΠΑ και τη Βρετανία.

Ανακάλυψαν 29 διαφορετικά μεταβολικά προϊόντα, τα επίπεδα των οποίων σχετίζονταν με τον δείκτη μάζας σώματος.
Ορισμένοι από αυτούς τους μεταβολίτες παράγονται από βακτήρια που ζουν στο έντερο, δήλωσαν οι ερευνητές, υπογραμμίζοντας το δυνητικά σημαντικό ρόλο που παίζουν στην παχυσαρκία.

Ο ερευνητής, Paul Elliott, δήλωσε ότι τα ευρήματα δείχνουν προς την κατεύθυνση ότι μεταβολικοί δείκτες στα ούρα συνδέονται με την παχυσαρκία.

Πρόσθεσε ότι μπορεί ενδεχομένως να είναι πιθανό να εντοπίσουμε μη παχύσαρκους ανθρώπους που έχουν τέτοια στοιχεία στο προφίλ των ούρων τους. Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι θα μπορούσαν να βρίσκονται σε κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας και μεταβολικών νόσων και ενδεχομένως να ωφεληθούν από εξατομικευμένες προληπτικές παρεμβάσεις.

‘’Science Translational Medicine’’.