Αγχώδεις γονείς είναι πιο πιθανό να έχουν αγχώδη παιδιά, αποκάλυψε έρευνα σε πιθήκους. Η έρευνα αναφέρει ότι ο κίνδυνος εμφάνισης άγχους και κατάθλιψης μεταδίδεται από τους γονείς στα παιδιά.

Ένα υπερδραστήριο εγκεφαλικό κύκλωμα που αφορά 3 περιοχές του εγκεφάλου και κληροδοτείται από γενιά σε γενιά μπορεί ενδεχομένως να θέτει τη βάση για την ανάπτυξη διαταραχών άγχους και κατάθλιψης, δήλωσαν ερευνητές του University of Wisconsin-Madison.

Ο ερευνητής Ned Kalin, δήλωσε ότι η υπερδραστηριότητα των 3 περιοχών του εγκεφάλου είναι κληρονομική αλλαγή που συνδέεται άμεσα με τον κατοπινό κίνδυνο εμφάνισης άγχους και κατάθλιψης.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι αυξημένη δραστηριότητα στις περιοχές του εγκεφάλου πιθανόν εμπλέκεται στη ρύθμιση του εκ γενετής κινδύνου για υπερβολικό άγχος και του αγχώδους ταμπεραμέντου που μπορεί να παρατηρηθεί στην παιδική ηλικία.

Οι πίθηκοι, όπως οι άνθρωποι, μπορούν να έχουν άγχος και να περνούν γονίδια που συνδέονται με αυτό στην επόμενη γενιά.
Η ερευνητική ομάδα μελέτησε 600 πιθήκους και ανακάλυψε ότι περίπου το 35% της ποικιλίας σε αγχώδεις τάσης εξηγείται από το οικογενειακό ιστορικό.

Σε κάποιο ποσοστό, το άγχος μπορεί να αποτελεί εξελικτικό πλεονέκτημα, επειδή βοηθά κάποιον να αναγνωρίσει και να αποφύγει τον κίνδυνο.

Ωστόσο, όταν τα κυκλώματα είναι υπερδραστήρια γίνεται πρόβλημα και μπορεί να οδηγήσει σε διαταραχές άγχους και κατάθλιψης, εξήγησε ο Kalin.

Η έρευνα ανακάλυψε ότι η λειτουργία των εγκεφαλικών δομών και όχι το μέγεθός τους ήταν υπεύθυνη για τη γενετική μεταφορά αγχώδους ταπεραμέντου.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Proceedings of the National Academy of Sciences’’ (PNAS).

‘’Proceedings of the National Academy of Sciences’’.