Επιστήμονες από καιρό γνωρίζουν ότι υπάρχει ισχυρή σχέση μεταξύ του διαβήτη και της νόσου Alzheimer, αλλά η φύση της σχέσης και η αντιμετώπισή της ήταν ασαφείς. Τώρα, η καθηγήτρια του NYU, Melissa Schilling, ανακάλυψε την οδό μεταξύ των δυο παθήσεων- κάτι που έχει μεγάλη εφαρμογή στην πρόληψη του Alzheimer.

Η Schilling συνέκρινε και ενσωμάτωσε δεκαετίες ερευνών στον διαβήτη, στη νόσο Alzheimer και στη μοριακή χημεία εστιάζοντας συγκεκριμένα σε αποτελέσματα που φάνηκαν να δίνουν αντικρουόμενα αποτελέσματα.

¨Όπως φάνηκε, πρακτικές ρουτίνας στην έρευνα είχαν συσκοτίσει τους μηχανισμούς που συνδέουν τις 2 νόσους.

Αυτοί οι κύριοι μηχανισμοί, αποκαλύπτεται πως είναι η ινσουλίνη και τα ένζυμα που τη διασπούν Τα ίδια ένζυμα που διασπούν την ινσουλίνη επίσης διασπούν τα βήτα αμυλοειδή.

Όταν οι άνθρωποι έχουν υπερινσουλιναιμία, τα ένζυμα είναι πολύ απασχολημένα διασπώντας την ινσουλίνη, για να διασπάσουν τα βήτα αμυλοειδή, προκαλώντας συσσώρευση των τελευταίων.

Τα καλά νέα είναι ότι η υπερινσουλιναιμία μπορεί να προληφθεί και να αντιμετωπιστεί με αλλαγές στη διατροφή, με άσκηση και φάρμακα.

Η καθηγήτρια σημειώνει ότι αν μπορούμε να θέσουμε ανθρώπους σε εγρήγορση και να εξεταστούν και να αντιμετωπιστούν περισσότεροι για υπερινσουλιναιμία θα μπορούσαμε να μειώσουμε σημαντικά την εμφάνιση της νόσου του Alzheimer, καθώς και άλλα προβλήματα υγείας που συνδέονται με τον διαβήτη.

Πρόσθεσε, ότι ορισμένες έρευνες έδειξαν πως η αντιμετώπιση της υπερινσουλιναιμίας μπορεί να επιβραδύνει ή ακόμα και να αναστρέψει τη νόσο του Alzheimer.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Alzheimer's Disease.

Journal of Alzheimer's Disease.

Πόσες θερμίδες καίμε κατά μέσο όρο σε μία ημέρα