Η έκθεση της εγκύου σε κανναβινοειδή μπορεί ενδεχομένως να επηρεάσει το έμβρυο, αναφέρει νέα έρευνα.

Ο G. Ian Gallicano, του Georgetown University, δήλωσε ότι γνωρίζουμε από περιορισμένες έρευνες στους ανθρώπους ότι η χρήση μαριχουάνας στην αρχή της εγκυμοσύνης συνδέεται με κινδύνους όπως αποβολή, γενετικά ελαττώματα, αναπτυξιακές καθυστερήσεις και μαθησιακές δυσκολίες, αλλά έρευνα σε ζώα υποδεικνύει ότι είναι πιθανό να σχετίζονται με τη μαριχουάνα πολλά αναπτυξιακά θέματα.

Τα κανναβινοειδή επηρεάζουν πολλές πλευρές της ανθρώπινης ανάπτυξης, επειδή η τετραϋδροκανναβινόλη (THC) και άλλες χημικές ουσίες αλλάζουν τις μοριακές οδούς που δεν θα πρέπει να διαταράσσονται κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του εμβρύου, δήλωσαν ερευνητές.

Η THC είναι επίσης υποσχόμενος παράγοντας για την αντιμετώπιση του καρκίνου επειδή επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη του όγκου και μπορεί να προκαλέσει το θάνατο των καρκινικών κυττάρων.

Ωστόσο η ανάπτυξη του εμβρύου έχει ομοιότητες με την ανάπτυξη του όγκου- στρέφεται ενάντια σε αναπτυξιακές οδούς που είναι αναγκαίες για την εξέλιξη.

Οι ερευνητές επισκόπησαν έρευνες σχετικά με τα κανναβινοειδή και την ανάπτυξη του εμβρύου οι οποίες δημοσιεύτηκαν μεταξύ 1975 και 2015.

Τα ευρήματα σε έρευνες στα ανθρώπινα κύτταρα έδειξαν ότι η THC έχει ημιζωή 8 ημερών στα αποθέματα λίπους και μπορεί να εντοπιστεί στο αίμα μέχρι 30 ημέρες.

Η THC διαπερνά επίσης τον ανθρώπινο πλακούντα που μπορεί να επιβραδύνει την αποβολή των ουσιών, παρατείνοντας την έκθεση του εμβρύου και αυξάνοντας τον κίνδυνο βλάβης.

Επίσης η THC και άλλα κανναβινοειδή φάνηκε πως εμπλέκονται στη χρήση του φολικού οξέος που είναι γνωστό πως είναι αναγκαίο για την ομαλή ανάπτυξη του πλακούντα και του εμβρύου.

Ελλείψεις σε φολικό οξύ συνδέονται με λιποβαρή μωρά, αυξημένο κίνδυνο αποβολής και ελαττώματα στο νευρικό σωλήνα, παρατήρησαν οι ερευνητές.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό BioMed Central (BMC) Pharmacology and Toxicology.

BioMed Central (BMC) Pharmacology and Toxicology.