Είναι πάλι εκείνες οι μέρες του μήνα, και αισθάνεστε πως – για ακόμη μια φορά – δεν είστε προετοιμασμένη. Επειδή η περίοδος φέρνει μαζί της κράμπες και πόνους, και μπορεί να είναι τόσο έντονα τα συμπτώματα αυτά, που να μην θέλετε (ή και να μην μπορείτε) να σηκωθείτε από το κρεβάτι. Το ξέρατε όμως ότι μπορείτε να ανακουφιστείτε από τους πόνους της περιόδου, και μάλιστα χωρίς χάπια;

Ας ρίξουμε μια ματιά στους πέντε καλύτερους φυσικούς τρόπους για να κάνετε αυτή τη περίοδο λιγότερο… δύσκολη.

Ιχθυέλαιο και βιταμίνη Β-12

Το ιχθυέλαιο περιέχει λιπαρά ω-3, που μπορούν – εκτός από τα υπόλοιπα οφέλη που έχουν για τον οργανισμό – να ελαττώσουν τους πόνους της περιόδου, σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε στην Δανία. Συγκεκριμένα, ο συνδυασμός τους με βιταμίνη Β-12 μπορεί να είναι θαυματουργός, με τα οφέλη να παραμένουν ακόμα και μετά το τέλος της λήψης των συμπληρωμάτων. Συνεπώς, είναι μια πολύ καλή επιλογή.

Λαχανικά, όχι λίπος

Άλλος ένας λόγος να τρώτε ακόμα περισσότερα λαχανικά. Οι επεξεργασμένες τροφές είναι γεμάτες με κενούς υδατάνθρακες, κακά λιπαρά και αλάτι, επιδεινώνοντας τα συμπτώματα της περιόδους. Συγκεκριμένα, οι κράμπες συμβαίνουν επειδή τα αιμοφόρα αγγεία κοντά στην μήτρα συσφίγγονται, και το αλάτι κάνει αυτή τη κατάσταση χειρότερη, όπως και οι μεγάλες δόσεις καφεΐνης. Όσο περισσότερα λαχανικά τρώτε, τόσο θα προστατεύετε αλλά και θα ενυδατώνετε τον οργανισμό σας, μειώνοντας τις φλεγμονές που προκαλούν τα ανθυγιεινά λιπαρά.

Μαγνήσιο

Χρειάζεστε μαγνήσιο στην διατροφή σας, καθώς ρυθμίζει την λειτουργία των νευρών και των μυών. Επίσης, τα ικανοποιητικά επίπεδα μαγνησίου προλαμβάνουν την κατακράτηση υγρών, που αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για πολλές γυναίκες κατά την διάρκεια της περιόδου. Για να είστε σίγουρες ότι καταναλώνετε αρκετό μαγνήσιο, ενσωματώστε στην διατροφή σας πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μπανάνες, κολοκυθόσπορο, αβοκάντο και σκούρα σοκολάτα.

Θεραπεία με θερμότητα

Για πιο άμεση ανακούφιση από τους πόνους της περιόδου, τοποθετήστε ζεστές κομπρέσες στην περιοχή της κοιλιάς, ή κάντε ένα ζεστό μπάνιο. Αυτές οι μέθοδοι σας βοηθούν να χαλαρώσετε, ειδικά αν οι πόνοι δεν σας αφήνουν να κοιμηθείτε με άνεση, αλλά την ίδια στιγμή όντως βοηθούν—η ζέστη δραστηριοποιεί τους υποδοχείς θερμότητας του οργανισμού, οι οποίοι με την σειρά τους ελαττώνουν την αίσθηση πόνου.

Γυμναστική

Ένα από τα (πολλά) οφέλη της γυμναστικής για τον οργανισμό είναι πως μας προστατεύει από τον πόνο. Η ροή του αίματος βελτιώνεται, διώχνει το στρες και βοηθά στην απελευθέρωση ενδορφινών. Μια Ιρανική μελέτη του 2006 σε μαθήτριες λυκείου έδειξε πως τα συμπτώματα της περιόδου μπορούσαν να είναι πιο ήπια μετά την γυμναστική, συνεπώς διαλέξτε κάποια μορφή άσκησης (όχι με μεγάλη ένταση τις δύσκολες μέρες, όμως) και αφήστε τον εαυτό σας να νιώσει πιο δυνατός από ποτέ!