Χιλιάδες άνθρωποι ταλαιπωρούνται από το Αυχενικό Σύνδρομο καθώς ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει συμβάλει στην αύξηση των κρουσμάτων.

Τα αίτια που το προκαλούν είναι πολλά. Για παράδειγμα, η λανθασμένη στάση του σώματος καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας (αλλά και κατά τον ύπνο), το στρες, η πολύωρη εργασία (που απαιτεί παρατεταμένη παραμονή σε μία θέση ή μεταφορά αντικειμένων μεγάλου βάρους), η έλλειψη άσκησης, οι παθήσεις της σπονδυλικής στήλης, οι τραυματισμοί του αυχένα κ.α.

Πάντως, το αυχενικό σύνδρομο έχει συγκεκριμένα διαγνωστικά κριτήρια και συχνά είναι ασυμπτωματικό. Εάν προκαλέσει συμπτώματα, αυτά είναι ο διάχυτος πόνος και η δυσκαμψία στον αυχένα. Εάν πιέζονται νευρικές ρίζες, παρατηρείται και καυστικός πόνος που αντανακλάται στον ώμο και το χέρι.

Οι περισσότεροι πάσχοντες από αυχενικό σύνδρομο είναι ηλικίας άνω των 40 ετών, ακριβώς επειδή οι βασικές αιτίες του (λ.χ. αρθρίτιδα, κήλη) συνήθως επέρχονται με το πέρασμα του χρόνου.

H θεραπεία που θα προτείνει ο γιατρός εξαρτάται από τη διάγνωση, η οποία γίνεται αρχικά με κλινική εξέταση και λήψη λεπτομερούς ιατρικού ιστορικού, και στη συνέχεια με απεικονιστικές εξετάσεις (κυρίως απλές ακτινογραφίες αυχενικής μοίρας σπονδυλικής στήλης, αξονική και μαγνητική τομογραφία).

Η θεραπεία είναι κατά κανόνα συντηρητική, κυρίως με φυσικοθεραπείες, με προχωρημένες τεχνικές κινητοποίησης και όχι τόσο με μηχανήματα. Εάν χρειάζεται, χορηγούνται αναλγητικά και μυοχαλαρωτικά φάρμακα μόνο για λίγες ημέρες. Εάν υπάρχει χρόνιος νευροπαθητικός πόνος, χορηγούνται ειδικά φάρμακα. Το αυχενικό κολάρο δεν συνιστάται, παρά μόνο για πολύ βραχύ χρονικό διάστημα.

Τα προβλήματα που προκαλεί σίγουρα επηρεάζουν την καθημερινότητα των πασχόντων. Έτσι, τα άτομα που πάσχουν από Αυχενικό Σύνδρομο μπορεί να ταλαιπωρούνται επίσης από : κεφαλαλγίες, ζαλάδες, αίσθημα βάρους κεφαλής και μυϊκούς σπασμούς.

Σε κάθε περίπτωση, αν προσπαθήσετε να προσέξετε λίγο περισσότερο στην καθημερινότητα σας σίγουρα μπορείτε να μην είστε το επόμενο θύμα του Αυχενικού Συνδρόμου.

Για παράδειγμα, δεν δουλεύουμε στον υπολογιστή με το κεφάλι σκυφτό ή με τον κορμό μας στραμμένο στο πλάι. Επίσης αποφεύγουμε το κουβάλημα βαριών αντικειμένων και, για όσους έχουν τσάντα, θα πρέπει να προσέχουν ώστε να μη την παραφορτώνουν.

Επίσης, η στάση του σώματος όταν καθόμαστε θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι ο αυχένας, η πλάτη και το κεφάλι υποστηρίζονται από την πλάτη της καρέκλας. Καλό είναι να ακουμπάμε τα χέρια μας στα μπράτσα της, ώστε να μειώνεται η πίεση που δέχονται η μέση και ο αυχένας μας. Κάνουμε σωστή επιλογή του μαξιλαριού ύπνου.

premium.paratiritis