Οι σχολικές τσάντες, και το πόσο βαριές μπορούν να γίνουν, αποτελούν έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους για την υγεία των παιδιών μας. Ο πόνος που μπορεί να προκαλέσει στην πλάτη και στους ώμους, όμως, μπορεί να προληφθεί, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Ας δούμε με ποιους τρόπους.

*Πολλές φορές, τα παιδιά βάζουν στην τσάντα τους επιπλέον αντικείμενα που δεν χρειάζονται στο σχολείο, όπως παιχνίδια, ηλεκτρονικές συσκευές… Πρέπει πού και πού να ελέγχετε τι παίρνει μαζί του το παιδί σας στο σχολείο.

  • Να θυμάστε ότι η τσάντα δεν πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από 15% του σωματικού βάρους του παιδιού.
  • Αν το παιδί σας παραπονιέται ή αν νιώθετε ότι κουβαλάει πολύ μεγάλο βάρος, μιλήστε με τους δασκάλους του, για την πιθανότητα να αφήνει μερικά βιβλία που δεν χρειάζεται στο σπίτι στο σχολείο.
  • Επιλέξτε μια κλασική τσάντα πλάτης, με δύο λουριά που μοιράζουν εξίσου το βάρος. Οι τσάντες με ένα μόνο λουρί μπορεί να ασκήσουν τρομερή πίεση στη μία πλευρά.
  • Το μέγεθος της τσάντας είναι εξίσου σημαντικό. Μην αγοράσετε ποτέ μια τσάντα που να έχει μεγαλύτερο πλάτος από το στέρνο του παιδιού σας και φροντίστε να μην κρέμεται πολύ χαμηλά στη μέση. Αν η τσάντα κρέμεται πολύ χαμηλά, το παιδί θα αναγκάζεται να περπατά σκυφτό για να ισορροπήσει καλύτερα, προκαλώντας επιπλέον προβλήματα.
  • Φροντίστε τα λουριά της τσάντας να έχουν μαλακό προστατευτικό υλικό από μέσα, για να μην ασκούν περιττή πίεση στους ώμους.
  • Αν το παιδί σας παραπονεθεί ότι πονάει, αν δείτε ότι η στάση του σώματός του έχει αλλάξει προς το χειρότερο, ή αν παρατηρήσετε κοκκινίλες και σημάδια στα σημεία που τα λουριά έρχονται σε επαφή με τους ώμους, ήρθε η ώρα για αλλαγές.