Σε νέα έρευνα, επιστήμονες εξέτασαν πώς το μειονέκτημα της γειτονιάς μπορεί να επηρεάσει τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο, περιλαμβανομένης της συνδεσιμότητας περιοχών του εγκεφάλου.
Η Sarah Whittle, PhD, και η Divyangana Rakesh, μελέτησαν υπάρχουσες απεικονιστικές εξετάσεις εγκεφάλου 7.618 παιδιών 9-10 ετών που συλλέχτηκαν ως μέρος της έρευνας Adolescent Brain Cognitive Development (ABCD).
H έρευνα χρησιμοποίησε μαγνητικές τομογραφίες για να μετρήσει τη λειτουργική συνδεσιμότητα ή το πόσο καλά συνδέονται, σε χαλάρωση, μεταξύ τους διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου.
Η μελέτη κατηγοριοποίησε τα παιδιά σύμφωνα με τα μειονεκτήματα γειτονιάς, που περιλαμβάνουν πολλούς παράγοντες κινδύνου, όπως ρύπανση, βία και πρόσβαση σε χαμηλότερης ποιότητας εκπαίδευση και περίθαλψη.
Η ανάλυση των εξετάσεων αποκάλυψε ότι σε παιδιά με υψηλότερο σκορ, που αντιπροσώπευε μεγαλύτερο μειονέκτημα, η λειτουργική συνδεσιμότητα ήταν μειωμένη μεταξύ αλλά και εντός αρκετών εγκεφαλικών δικτύων.
Οι ερευνητές σημείωσαν, ότι τα ευρήματα δείχνουν ότι το να μεγαλώνει ένα παιδί σε μειονεκτούσα γειτονιά πράγματι επηρεάζει τον εγκέφαλο. Τα ευρήματα ωστόσο υποδεικνύουν ότι παρέχοντας στα παιδιά καλύτερο περιβάλλον στο σχολείο και στο σπίτι, στα οποία αισθάνονται στήριξη και λαμβάνουν ενθάρρυνση, μπορεί να περιοριστεί μέρος της αρνητικής επίδρασης στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Biological Psychiatry: Cognitive Neuroscience and Neuroimaging.
Πηγές:
Biological Psychiatry: Cognitive Neuroscience and Neuroimaging.
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Διαταραχές πυελικού εδάφους
Γεωργιάδης: Μείωση έως 60% στον χρόνο αναμονής στα ΤΕΠ του ΕΣΥ
Όταν η μαστογραφία γίνεται δύσκολη