Τα καταναλωτικά προϊόντα της GlaxoSmithKline που αφορούν την υγεία δεν θα εξαγοραστούν -τουλάχιστον όχι- από τη Unilever.

Η Unilever δεν θα αυξήσει την προσφορά εξαγοράς της κοινής επιχείρησης των GSK και Pfizer πάνω από 50 δισ. λίρες (68 δισ. δολ.). Ετσι δήλωσε ο βρετανικός γίγαντας καταναλωτικών αγαθών την Τετάρτη, μόλις δύο ημέρες αφότου χαιρέτισε το franchise ως «ισχυρή στρατηγική εφαρμογή».
Στο πλαίσιο αυτό, μια πιθανή μελλοντική συμφωνία θεωρείται μάλλον αδύνατη, καθώς η GSK έχει δηλώσει δημόσια ότι η προσφορά των 68 δισ. δολ. υποτιμά την προς πώληση επιχείρηση.  Η μονάδα της GSK με τα καταναλωτικά προϊόντα είναι ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες στον κόσμο με δημοφιλείς μάρκες όπως στα αναλγητικά και στις οδοντόκρεμες. Η επιχείρηση σημείωσε 9,6 δισ. λίρες (13,1 δισ. δολ.) σε πωλήσεις το 2021 και η GSK αναμένει ότι θα μπορούσε να αυξήσει τα έσοδά της περαιτέρω από 4% έως 6% ετησίως. Υπενθυμίζεται ότι, η GSK είχε πιέσει τη Unilever να βελτιώσει την προσφορά της δύο φορές ακόμη. Αλλά και η τρίτη προσφορά των 68 δισ. δολ. αντιπροσώπευε για την GSK μόνο ένα ποσοστό 10% σε σχέση με την τρέχουσα αξία της επιχείρησης. Μια προσφορά άνω των 60 δισ. λιρών (81,8 δισ. δολ.) θα άξιζε μια πιο σοβαρή εξέταση, δήλωσε πηγή από το συνεργάτη της GSK, τη Pfizer.

Τώρα που η Unilever αποχώρησε λοιπόν από την GSK, παραμένουν δύο τα καίρια ερωτήματα: Θα εξετάσει η GSK άλλη προσφορά από άλλον αγοραστή; Και θα κάνει η Unilever άλλη μια κίνηση για την απόκτηση της επιχείρησης; Στο μεταξύ ο ηγέτης στα καταναλωτικά είδη για την υγεία, Johnson & Johnson βρίσκεται στη διαδικασία απόσχισης της επιχείρησής της που αφορά τα καταναλωτικά προϊόντα για την υγεία.

Η Unilever πάντως, είπε ότι στοχεύει να επεκτείνει την παρουσία της στην υγεία, την ομορφιά και τα προϊόντα υγιεινής, επιταχύνοντας παράλληλα την αποεπένδυση από εμπορικά σήματα και επιχειρήσεις  χαμηλότερης ανάπτυξης, όπως αντικατοπτρίζεται  και από την πρόσφατη πώληση του τσαγιού Lipton.

Ενώ η Unilever φαίνεται αποφασισμένη να κάνει μια κίνηση στην υγεία των καταναλωτών, θα μπορούσε να είναι δύσκολο να βρεθεί ένας σωστός στόχος. Η διαδικασία διαχωρισμού της J&J για την υγεία των καταναλωτών θα διαρκέσει τουλάχιστον 18 μήνες, ενώ με αναμενόμενα έσοδα 15 δισ.δολ. το 2021, η μονάδα θα ήταν πολύ ακριβότερη από αυτή της GSK.

Η Sanofi διαθέτει επίσης ένα χαρτοφυλάκιο καταναλωτικών προϊόντων για την υγεία, αλλά θα προσφέρει στη Unilever λιγότερη εξοικονόμηση κόστους, επεσήμανε ο Edwardes Jones αναλυτής της RBC Capital Markets. Όσο για την Bayer, ο Διευθύνων Σύμβουλος Werner Baumann, είπε ότι ο γερμανικός όμιλος στοχεύει να οικοδομήσει την υγεία των καταναλωτών παράλληλα με τα φαρμακευτικά προϊόντα και την επιστήμη των καλλιεργειών ως τους τρεις πυλώνες της εταιρείας. Η Ipsen διενεργεί επίσης στρατηγική αναθεώρηση του κλάδου των καταναλωτικών προϊόντων υγείας αλλά η αναφερόμενη αξία τους των 500 εκατ. δολ., είναι πολύ μικρή για τη Unilever.

Πηγές:
https://www.fiercepharma.com/