Είναι φυσιολογικό οι διαθέσεις και τα συναισθήματά μας να αλλάζουν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τα συναισθήματα είναι άλλωστε σήματα μιας συγκεκριμένης στιγμής, για να μας βοηθήσουν να ανταποκρινόμαστε σε αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Αυτό ήταν πολύ χρήσιμο σύστημα για τους αρχαίους προγόνους μας, οι οποίοι έπρεπε να ανταποκριθούν γρήγορα στις φυσικές απειλές για να επιβιώσουν. Στον σύγχρονο κόσμο, ωστόσο, οι απειλές είναι συνήθως ψυχολογικής φύσης και, για πολλούς, η εμπειρία έντονων συναισθημάτων μπορεί να μοιάζει άτοπη και περίπλοκη.

Πολλοί από εμάς έχουμε μεγαλώσει μαθαίνοντας να αγνοούμε τις συναισθηματικές μας αντιδράσεις και, ως εκ τούτου, δεν ξέρουμε πώς να διαχειριστούμε έντονα συναισθήματα όταν προκύπτουν. Η κυκλοθυμία μπορεί να προκύψει όταν αποφεύγουμε ή δεν είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε προβλήματα με τα οποία παλεύουμε. Αν επιτρέψουμε στον εαυτό μας να αισθανθoύμε τα συναισθήματά μας χωρίς να κάνουμε τίποτα για να τα σταματήσουμε, συνήθως θα περάσουν. Αλλά αν προσπαθήσουμε να μπλοκάρουμε τα συναισθήματά μας, μπορεί να κολλήσουν και να μείνουμε στάσιμοι στα αρνητικά συναισθήματα, δημιουργώντας περαιτέρω άγχος. Αυτό, όπως είναι λογικό, μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με τους γύρω μας.

Τι γίνεται όμως αν είναι το άλλο σας μισό που έχει αυτές τις κακές διαθέσεις; Και τι συμβαίνει όταν αυτές οι διαθέσεις αρχίζουν να μας επηρεάζουν; Οι κακές διαθέσεις μπορεί να νιώθουμε ότι μας επηρεάζουν και οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν την τάση να αναλαμβάνουν την ευθύνη και να κατηγορούν τον εαυτό τους για το πώς νιώθουν οι γύρω τους. Τι μπορούμε να κάνουμε για να υποστηρίξουμε τους αγαπημένους μας όταν δυσκολεύονται, ενώ ταυτόχρονα διαχειριζόμαστε την επίδραση που έχουν πάνω μας οι διαθέσεις του συντρόφου μας; Και πώς ξέρουμε πότε είναι ώρα να προχωρήσουμε με τη ζωή μας;

Γιατί ο σύντροφός σας είναι κυκλοθυμικός;

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους κάποιος μπορεί να έχει συχνές, απρόβλεπτες ή ανεξήγητες αλλαγές στη διάθεση. Μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό όπως μια δύσκολη εβδομάδα στη δουλειά ή ένας φόβος για την υγεία. Εάν συμβαίνει αυτό, η διάθεσή του πιθανότατα θα φτιάξει καθώς το ζήτημα επιλύεται.

Ωστόσο, αν δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος για τη διάθεση του συντρόφου σας, μπορεί να παλεύει με ένα βαθύτερο ζήτημα, όπως η κατάθλιψη. Τα κοινά συμπτώματα της κατάθλιψης περιλαμβάνουν:

*Χαμηλή ενέργεια και κίνητρο για να κάνει πράγματα που απολάμβανε στο παρελθόν.

*Αποφεύγει φίλους, δεσμεύσεις και χόμπι.

*Σταμάτησε την άσκηση, αποφεύγει τις δουλειές του σπιτιού, δείχνει λιγότερο ενδιαφέρον για τα πράγματα.

*Άλλες αιτίες για εμφανή κυκλοθυμία μπορεί να προέρχονται από συνεχές άγχος ή ανεπίλυτα ζητήματα με αυτοεκτίμηση και χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Εάν οι διαθέσεις του συντρόφου σας επηρεάζουν τη σχέση, είναι σημαντικό να μιλήσετε για αυτό. Αυτό θα επιτρέψει στον σύντροφό σας να καταλάβει την επίδραση που έχει η διάθεσή του σε εσάς, καθώς και θα σας δώσει την ευκαιρία να εκφράσετε αυτό που χρειάζεστε από τη σχέση. Μπορεί επίσης να σας παρακινήσει και τους δύο να δουλέψετε με τα συναισθήματά σας. Βρείτε χρόνο για να μιλήσετε όταν είστε και οι δύο σε καλύτερη διάθεση, καθώς μπορεί να είναι μια δύσκολη συζήτηση.

Καταλάβετε πώς σας επηρεάζουν οι διαθέσεις του συντρόφου σας

Η κατανόηση του γιατί οι διαθέσεις του συντρόφου σας σάς επηρεάζουν με τον τρόπο που το κάνουν θα σας βοηθήσει να ανακτήσετε τον έλεγχο του πώς νιώθετε. Την επόμενη φορά που θα επηρεαστείτε από τη διάθεση του συντρόφου σας, προσπαθήστε να αναγνωρίσετε ποιες σκέψεις περνούν από το μυαλό σας και πώς αυτές οι σκέψεις σας κάνουν να νιώθετε.