Η σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων μήκους 422 χιλιομέτρων από την Κίνα στο Λάος περνά μέσα από πλούσια τροπικά δάση, καταπράσινα βουνά και καρστικά τοπία.

Σκοπός της είναι να ενισχύσει την οικονομία και τον τουρισμό στη μικρή χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας, η οποία έχει στενούς δεσμούς με την Κίνα. Αλλά οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι η εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή θα μπορούσε να φέρει κάτι άλλο: μια νέα πανδημία.

Ο λόγος για αυτό είναι ότι περνάει μέσα από προηγουμένως ανέγγιχτες περιοχές που κατοικούνται από νυχτερίδες οι οποίες μπορούν να μεταφέρουν κορωνοϊό και άλλα παθογόνα. Ο σιδηρόδρομος δεν φέρνει μόνο επιχειρηματίες, τουρίστες και εμπορεύματα στην περιοχή αυτή, αλλά τα βγάζει και έξω. "Αυτό είναι το μάθημα που πήραμε", λέει ο Chris Newman, βιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ο οποίος ερευνά την αιτία της πανδημίας CoViD -19.

"Ήταν μολυσμένοι άνθρωποι που μετέφεραν και διέσπειραν τον ιό σε κάθε γωνιά του κόσμου - τόσο γρήγορα που δεν μπορούσαμε να κάνουμε απολύτως τίποτα για να σταματήσουμε την εξάπλωσή του".

Από τότε που άρχισε να λειτουργεί τον Δεκέμβριο του 2021, η σιδηροδρομική γραμμή Κίνας-Λάος έχει μεταφέρει περισσότερους από 14 εκατομμύρια επιβάτες και πάνω από 18 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων, σύμφωνα με την κινεζική κυβέρνηση.

Με την καταστροφή τoυ ζωτικού χώρου των νυχτερίδων, το έντονο εμπόριο άγριων ζώων και την άνθηση του τουρισμού, οι άνθρωποι έρχονται σε όλο και πιο συχνά σε στενή επαφή με πιθανούς φορείς του ιού από το ζωικό βασίλειο.

Ο κίνδυνος ζωονόσων - ασθενειών που μεταδίδονται από τα ζώα στον άνθρωπο - θα μπορεί να αυξηθεί μαζικά σε τέτοιες περιοχές, λέει η Alice Hughes, ζωολόγος στο Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ, η οποία έχει μελετήσει επισταμένως τις επιπτώσεις της σιδηροδρομικής γραμμής.

Μια ανάλυση του Reuters σχετικά με τις συνθήκες που ευνοούν τη λεγόμενη διάχυση διαπίστωσε ότι η περιοχή που κινδυνεύει στο Λάος υπερδιπλασιάστηκε μεταξύ 2002 και 2020 - από 31 σε 73% της έκτασης της χώρας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, περίπου 170.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, μια έκταση σχεδόν όσο η Φλόριντα, θεωρούνται ότι κινδυνεύουν από την εξάπλωση του ιού.

Αυτό ισχύει για περισσότερο από το 80 τοις εκατό της γης σε ακτίνα 25 χιλιομέτρων από τη σιδηροδρομική γραμμή.

Η πρεσβεία του Λάος στην Ουάσιγκτον, όταν ρωτήθηκε σχετικά με τους κινδύνους μετάδοσης ασθενειών από την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής, δήλωσε ότι δεν είχε ακούσει ποτέ ανάλογες πληροφορίες.

"Η σιδηροδρομική γραμμή Λάος-Κίνας έχει ωφελήσει το Λάος ποικιλοτρόπως, ιδιαίτερα υπηρετώντας τον στόχο της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της οικονομίας και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των ανθρώπων", ανέφερε το ηλεκτρονικό μήνυμα.

Η κινεζική κυβέρνηση πάντως δεν απάντησε σε σχετικές ερωτήσεις του Reuters.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Μ. Θεμιστοκλέους: Με ποιο νέο όργανο αλλάζουν διοίκηση του ΕΣΥ και υπουργείο Υγείας
Οι επιτροπές και ο Μεγάλος Αδερφός από το υπουργείο Οικονομικών στην ΕΚΑΠΥ
ΠΟΥ: Περίπου 51 εκατομμύρια ζωές σώθηκαν στην Αφρική λόγω των εμβολιασμών τα τελευταία 50 χρόνια