Επιστήμονες του University of Virginia School of Medicine ανακάλυψαν σημαντικό παράγοντα κινδύνου για πολλαπλή σκλήρυνση.

Εντόπισαν σειρά διαδικασιών στα κύτταρα, που καταστέλλει τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου. Επικεφαλής των διαδικασιών είναι ένα γονίδια που ελέγχει πολλά άλλα γονίδια, σημαντικά  για την ευαλωτότητα στην πολλαπλή σκλήρυνση και  για την κατάλληλη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Η νέα έρευνα του Garcia-Blanco και των συνεργατών του ρίχνει φως στο πώς ρυθμίζεται το του ανοσοποιητικό για να εμποδίσει τη νόσο και εντοπίζει αρκετά σημαντικά μέρη όπου κάτι θα μπορούσε να πάει λάθος.

Οι ερευνητές κατέληξαν ότι το κυρίαρχο γονίδιο που εντόπισαν, DDX39B, είναι σημαντικός φύλακας της ανοσιακής ανοχής.

Αυτό σημαίνει ότι βοηθά να διατηρεί την απόκριση του ανοσοποιητικού στο κατάλληλο επίπεδο ώστε το ανοσοποιητικό σύστημα να μην αρχίζει να επιτίθεται στα κύτταρα του ίδιου του οργανισμού.

Tο κυρίαρχο γονίδιο που ανακάλυψαν οι ερευνητές καθοδηγεί τη δραστηριότητα άλλου γονιδίου ζωτικής σημασίας για την παραγωγή ρυθμιστικών Τ κυττάρων που έχουν συνδεθεί με τη νόσο. Το δεύτερο γονίδιο, FOXP3, είναι γνωστό πως παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτοάνοσες νόσους.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η βασική κατανόηση των βιολογικών μηχανισμών πίσω από την ανοσιακή ανοχή συστήματος θα ανοίξει δρόμους για πραγματικά στοχευμένες θεραπείες.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο eLife.

Κοινή πρωτοβουλία για την ανάδειξη της αξίας του εμβολιασμού έναντι λοιμωδών νοσημάτων