'Ερευνα σε ποντίκια υποδεικνύει ότι ο ιός της γρίπης των πτηνών και ο ιός της εποχικής γρίπης μπορεί ενδεχομένως να συνδυαστούν και να δημιουργήσουν νέο θανατηφόρο είδος γρίπης, ανακοίνωσαν ερευνητές.

Μικρό μέρος γενετικού υλικού από τον ιό της εποχικής γρίπης μετέτρεψε τον ιό της γρίπης των πτηνών– γνωστό ως H5N1 – σε πολύ επικίνδυνο είδος, αναφέρουν οι επιστήμονες στο περιοδικό ‘Proceedings of the National Academy of Sciences.’

Ο επικεφαλής της έρευνας, Yoshihiro Kawaoka, του Πανεπιστημίου Wisconsin-Madison, δήλωσε ότι ορισμένα υβρίδια μεταξύ του ιού H5N1και των ιών εποχικής γρίπης ήταν περισσότερο παθογόνα από τους αρχικούς ιούς H5N1, κάτι που είναι ανησυχητικό.

Η γρίπη των πτηνών έχει σκοτώσει 262 ανθρώπους, σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ, αλλά δεν έχει καταστεί πολύ λοιμογόνος μεταξύ των ανθρώπων. Οι ερευνητές προειδοποιούν ότι η νέα γρίπη-ιός Η1Ν1-μπορεί ενδεχομένως επίσης να παίξει ρόλο στους συνδυασμούς των ιών.

Ο Kawaoka δήλωσε ότι με τον νέο ιό H1N1 οι άνθρωποι ξέχασαν τον ιό H5N1 της γρίπης των πτηνών αλλά στην πραγματικότητα ο ιός παραμένει. Τα στοιχεία υποδεικνύουν, δήλωσε ο ερευνητής, ότι είναι πιθανό να υπάρξει ανακατανομή μεταξύ των H5N1 και H1N1, που μπορεί να δημιουργήσει έναν περισσότερο παθογόνο ιό H5N1.

‘Proceedings of the National Academy of Sciences.’