Σε μια μελέτη Φάσης 2, σχεδόν όλοι οι ασθενείς με την υποτροπιάζουσα - διαλείπουσα παραλλαγή (RRMS) δεν παρουσίασαν έξαρση της νόσου πέντε χρόνια μετά τη θεραπεία, όπως έδειξε μια δημοσίευση στο περιοδικό Neurology.

Η σκλήρυνση κατά πλάκας είναι μια αυτοάνοση ασθένεια, κατά την οποία το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού επιτίθεται εσφαλμένα στο προστατευτικό έλυτρο γύρω από τα νευρικά κύτταρα. Η υψηλής δόσης χημειοθεραπεία που προτείνεται ως θεραπεία έχει ως αποτέλεσμα όχι μόνο την εξολόθρευση των Τ - κυττάρων αλλά και των αμυντικών κυττάρων.

Οι ασθενείς μπορούν να επιβιώσουν μόνο εάν λάβουν μετά τη χημειοθεραπεία, θεραπεία από βλαστοκύτταρα, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν αφού ληφθούν από τον ασθενή πριν τη χημειοθεραπεία και καταψυχθούν.

Η εν λόγω θεραπεία ωστόσο είναι επικίνδυνη και χρειάστηκε καιρός για να εφαρμοστεί εναντίον της σκλήρυνσης κατά πλάκας.

Τα πρώτα ελπιδοφόρα αποτελέσματα φάνηκαν το 2005 από τον Riccardo Saccardi και τους συνεργάτες του στην Policlinico di Careggi στη Φλωρεντία.

Η θεραπεία είχε επιτυχή αποτελέσματα σε 18 από 19 ασθενείς οι οποίοι στη συνέχεια δεν έδειξαν επί χρόνια νέες βλάβες στην απεικόνιση του μαγνητικού τομογράφου.

Το πόσο επικίνδυνη είναι η θεραπεία, είχαν ενημερώσει εξαρχής οι συμμετέχοντες στην μελέτη που ξεκίνησε το αμερικανικό Εθνικό Ινστιτούτο Αλλεργιών και Λοιμωδών Νοσημάτων (NIAID) μετά τη δημοσίευση της ιταλικής μελέτης. Δύο από τους 24 ασθενείς πέθαναν μετά από επιπλοκές της θεραπείας. Ένας τρίτος πέθανε αργότερα.

Οι άλλοι ασθενείς, ωστόσο, αποκόμισαν  μακροπρόθεσμα σημαντικά  οφέλη από την θεραπεία. Οι περισσότεροι από αυτούς ακόμη και πέντε χρόνια μετά τη θεραπεία ήταν σε ύφεση.

Neurology