Ενώ πολλοί άνθρωποι αγαπούν το κρύο και τα χιονισμένα τοπία, νέα έρευνα προειδοποιεί όσους ζουν σε περιοχές με χαμηλές θερμοκρασίες ότι ενδεχομένως μπορεί να έχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.

Σύμφωνα με την έρευνα, όσοι ζούσαν σε κρύες περιοχές, όπως η Δανία και η Νορβηγία, είχαν από τις υψηλότερες εμφανίσεις καρκίνου παγκοσμίως.

Ερευνητές υποδεικνύουν ότι υπάρχει εξελικτική σχέση μεταξύ προσαρμογής σε ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες και αυξημένου κινδύνου για καρκίνο στους ανθρώπους.

Τα ευρήματα παρέχουν ενδείξεις ότι γενετικές ποικιλομορφίες που βρέθηκαν να είναι ωφέλιμες σε ακραία περιβάλλοντα μπορούν επίσης να προδιαθέτουν για καρκίνο, δήλωσε ο Κωνσταντίνος Βοσκαρίδης, του University of Cyprus.

Οι ερευνητές εστίασαν στην επίδραση των χαμηλών θερμοκρασιών είτε  των αρκτικών σκανδιναβικών κλιμάτων είτε σε υψηλό υψόμετρο.

Η ανάλυση εστίασε στη σχέση μεταξύ του κινδύνου για καρκίνο και της τυπικής, μέσης ετήσιας θερμοκρασίας. Κατέληξε ότι το εξαιρετικά κρύο περιβάλλον συνέβαλε στον κίνδυνο καρκίνου.

Για την έρευνα ερευνητές εξέτασαν προσεκτικά τα στοιχεία της παγκόσμιας εμφάνισης καρκίνου.

Εξέτασαν τη διαθέσιμη βιβλιογραφία για την εμφάνιση καρκίνου και γενετικά στοιχεία για πληθυσμούς που ζουν σε εξαιρετικά κρύα και εξαιρετικά υψηλά υψόμετρα.

Άρχισε να προκύπτει μια τάση που προκάλεσε έκπληξη, με την υψηλότερη εμφάνιση ορισμένων καρκίνων να συνδέεται με τους πληθυσμούς που ζουν στα πιο κρύα περιβάλλοντα.

Επιπλέον ανάλυση 186 πληθυσμών έδειξε μεγάλη γραμμικότητα υψηλής εμφάνισης καρκίνου με τη χαμηλότερη θερμοκρασία.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτοί οι πληθυσμοί δείχνουν εξαιρετικά υψηλή εμφάνιση καρκίνου, ιδιαίτερα στον πνεύμονα, στο μαστό και στο παχύ έντερο, δήλωσε ο κ. Βοσκαρίδης.

Πρόσθεσε ότι πρόκειται για την πρώτη έρευνα που παρέχει ενδείξεις ότι ο υψηλός κίνδυνος καρκίνου μπορεί ενδεχομένως να είναι αποτέλεσμα εξελικτικής προσαρμογής σε ορισμένες περιβαλλοντικές καταστάσεις.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Molecular Biology and Evolution.

Molecular Biology and Evolution.

Όχι από τον γερμανό υπουργό Υγείας στην απαγόρευση των τσιγάρων