Ερευνητές του Beijing Normal University, Yale University και Peking University, ανακάλυψαν σχέση μεταξύ ατμοσφαιρικής ρύπανσης και νοητικής εξασθένησης.

Εκτός από τα σωματικά προβλήματα λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, νέες ενδείξεις υποδεικνύουν ότι μπορεί επίσης να προκαλέσει και πνευματική βλάβη.

Στη νέα έρευνα, οι επιστήμονες έχτισαν στα ευρήματα άλλων μελετών που υπέδειξαν ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να προκαλέσει νοητική εξασθένηση.

Η έρευνα πραγματοποίησε προφορικά τεστ και τεστ στα μαθηματικά σε 25.000 ανθρώπους που ζουν σε 162 χώρες στην Κίνα και στη συνέχεια συνέκρινε τα αποτελέσματα με συνθήκες ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι τα τεστ απαντήθηκαν από άντρες και γυναίκες, από εφήβους έως ηλικιωμένους.

Η έρευνα έδειξε ότι όσο υψηλότερα ήταν τα επίπεδα ρύπανσης τόσο χαμηλότερα ήταν τα σκορ στα τεστ, καθώς μεγάλωναν οι άνθρωποι.

Η μεγαλύτερη επίδραση αφορούσε τους άντρες, ιδιαίτερα  όσους είχαν χαμηλότερη εκπαίδευση.

Οι ερευνητές θεωρούν ότι αυτό είναι πιθανό επειδή οι λιγότερο μορφωμένοι άντρες εργάζονται περισσότερο σε εξωτερικό χώρο στην Κίνα και είναι πιο εκτεθειμένοι σε μολυσμένο αέρα.

Σημειώνουν επίσης ότι το γεγονός πως η μείωση φάνηκε με τον καιρό να εξελίσσεται είναι δείκτης ότι αιτία είναι η ατμοσφαιρική ρύπανση παρά άλλα αίτια.

Υποδεικνύουν ότι τα ευρήματα δίνουν επιπλέον ενδείξεις ότι η μακροχρόνια έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί εξασθένηση των νοητικών ικανοτήτων. Σημείωσαν επίσης ότι ανακάλυψαν ενδείξεις αύξησης στο ποσοστό νευροεκφυλιστικών νόσων.

Οι ερευνητές αναγνωρίζουν ότι δεν γνωρίζουν πώς η ατμοσφαιρική ρύπανση θα μπορούσε να προκαλεί νοητική εξασθένηση αλλά υποδεικνύει ότι θα μπορούσε να έχει επίδραση στη λευκή ουσία δεδομένου του ρόλου της στο συντονισμό της επικοινωνίας μεταξύ περιοχών του εγκεφάλου.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Proceedings of the National Academy of Sciences.

Proceedings of the National Academy of Sciences.