Νέα έρευνα δείχνει ότι οι νυχτερίδες βαμπίρ μεταφέρουν επικίνδυνα βακτήρια που μπορούν να προκαλέσουν πιθανώς μοιραία λοίμωξη των εσωτερικών τοιχωμάτων της καρδιάς και των βαλβίδων.

Ερευνητές του Montana State University, δήλωσαν ότι η λοίμωξη με Bartonella είναι κοινή μεταξύ αυτών των νυχτερίδων αποτελώντας κίνδυνο για την υγεία των ανθρώπων και των οικόσιτων ζώων.

Η διατροφή της νυχτερίδας βασίζεται στο αίμα. Αυτό το είδος, που είναι συχνό στη Λατινική Αμερική μπορεί να διασπείρει βακτήρια Bartonella σε ανθρώπους και ζώα, εξήγησαν ερευνητές.

Σε διάστημα 2 ετών, οι ερευνητές συνέλεξαν δείγματα σάλιου και κοπράνων από νυχτερίδες βαμπίρ στο Περού και το Belize για να αξιολογήσουν την εμφάνιση λοίμωξης Bartonella. Οι νυχτερίδες που βρέθηκαν θετικές για τα βακτήρια πέρασαν από επιπλέον γενετική εξέταση, για να βοηθηθούν οι ερευνητές να διαπιστώσουν πώς εξαπλώνονται τα βακτήρια.

Η έρευνα, με επικεφαλής τον Daniel Becker, του  Montana State, ανακάλυψε ότι το 67% των νυχτερίδων που εξετάστηκαν μετέφεραν βακτήρια   Bartonella. Μεγάλα αρσενικά είχαν τον υψηλότερο κίνδυνο να μολυνθούν. Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι οι γενότυποι Bartonella διασπείρονται  ευρέως στην Κεντρική και Νότια Αμερική και δεν ομαδοποιούνται γεωγραφικά.

Το Bartonella συχνά εξαπλώνεται μέσω δαγκωματιών αλλά τα δείγματα σάλιου και κοπράνων των νυχτερίδων ήταν επίσης θετικά για λοίμωξη, υποδεικνύοντας ότι τα βακτήρια μπορούν να εξαπλωθούν μέσω περιβαλλοντικής μόλυνσης.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στις 27 Σεπτέμβριου στο περιοδικό PLOS Neglected Tropical Diseases.

Ωστόσο, οι ερευνητές σημείωσαν ότι περισσότερες έρευνες χρειάζονται για να διερευνηθεί πώς το βακτήριο Bartonella εξαπλώνεται από τις νυχτερίδες στους ανθρώπους.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι δεδομένων των υψηλών ποσοστών δαγκωμάτων νυχτερίδας βαμπίρ και την εγγύτητα στους ανθρώπους και τα οικόσιτα ζώα, τέτοιες προσπάθειες επιβεβαίωσης της πιθανότητας και συχνότητας στοματικής και περιβαλλοντικής έκθεσης θα μπορούσαν να οδηγήσουν τους επιστήμονες να βρουν πόσο κοινή είναι η μετάδοση του Bartonella μεταξύ των ειδών.

PLOS Neglected Tropical Diseases.