Νέα έρευνα εντόπισε 3 γονίδια υπεύθυνα για την ανάπτυξη του σκελετού, που συνδέονται με το χρόνιο πόνο στην πλάτη.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα ευρήματά τους θα μπορούσαν να ρίξουν νέο φως στους βιολογικούς παράγοντες που εμπλέκονται στην ανάπτυξη της πάθησης και να οδηγήσουν σε νέες αγωγές για τον πόνο στην πλάτη που είναι κύρια αιτία αναπηρίας παγκοσμίως.

Για τις ανάγκες της έρευνας, διεθνής ομάδα ερεύνησε για γονιδιακές ποικιλομορφίες που να συνδέονται με τον πόνο στην πλάτη.

Η έρευνα έγινε σε 158.000 ανθρώπους ευρωπαϊκής καταγωγής. Από αυτούς περισσότεροι από 29.000 υπέφεραν από χρόνιο πόνο στη μέση.

Οι επιστήμονες εντόπισαν 3 νέες γενετικές ποικιλομορφίες που συνδέονται με το χρόνιο πόνο στην πλάτη.

Το γονίδιο SOX5, που εμπλέκεται σε σχεδόν όλες τις φάσεις ανάπτυξης του εμβρύου είχε την ισχυρότερη σχέση με την πάθηση.

Προηγούμενες έρευνες σε ζώα έδειξαν ότι η απενεργοποίηση αυτής της ποικιλομορφίας συνδέεται με ελάττωμα στη δημιουργία χόνδρων και του σκελετού ποντικών.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι άλλο γονίδιο που έχει συνδεθεί με την κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου επίσης συνδεόταν με τον πόνο στην πλάτη.

Οι ερευνητές επίσης εντόπισαν τρίτο γονίδιο που εμπλέκεται στην ανάπτυξη της σπονδυλικής στήλης που θα μπορούσε να επηρεάζει τον κίνδυνο για πόνο στην πλάτη λόγω της επίδρασής του στη αίσθηση του πόνου.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό PLOS Genetics.

Ο Dr. Pradeep Suri, του U.S. Department of Veterans Affairs στο Σιάτλ, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν προς πολλές οδούς, που ενδεχομένως επηρεάζουν τον κίνδυνο για χρόνιο πόνο στη μέση.

Όπως δήλωσε, ο χρόνιος πόνος  στην πλάτη συνδέεται με αλλαγές στη διάθεση και ο ρόλος του ΚΝΣ στη μετάβαση από τον οξύ στον χρόνιο πόνο στην πλάτη έχει αναγνωριστεί.

Ωστόσο, πρόσθεσε ο Suri, ‘’οι κύριες 2 ποικιλομορφίες που εντοπίσαμε υποδεικνύουν αιτίες που εμπλέκουν τις περιφερικές δομές, όπως τη σπονδυλική στήλη.’’

Πρόσθεσε, ότι ‘’περιμένουμε ότι μεγαλύτερες μεγάλης κλίμακας έρευνες θα αποκαλύψουν τη σημασία των περιφερικών και κεντρικών παραγόντων που συμβάλλουν στην πολύπλοκη εμπειρία του χρόνιου πόνου στην πλάτη’’.