Σχεδόν 2.000 προηγουμένως άγνωστα είδη εντερικών βακτηρίων ανακαλύφτηκαν από ομάδα διεθνών ερευνητών με χρήση μεταγενομικών στοιχείων.

Η ανακάλυψη διευρύνει σημαντικά τις γνώσεις για τα είδη μικροβίων που ζουν μέσα στο ανθρώπινο σώμα και εγκαθιστά νέες υπολογιστικές μεθόδους για να βοηθήσουν στην ανακατασκευή και εντοπισμό βακτηριακών γονιδιωμάτων που δεν έχουν ανακαλυφθεί.

Το έντερο φιλοξενεί πιθανόν τρισεκατομμύρια μικρόβια. Αν και η πλειοψηφία αποτελείται από 30, 40 είδη πολλά παραμένουν άγνωστα για το πόσα διαφορετικά είδη βακτηρίων ζουν στο ανθρώπινο σώμα.

Διαφορετικοί υπολογισμοί σε είδη βακτηρίων κυμαίνονται από 1.000 σε 40.000, πολλά από τα οποία πρέπει ακόμα να εντοπιστούν.

Αυτά τα είδη που δεν έχουν ανακαλυφτεί μπορεί ενδεχομένως να μην επιβιώνουν καλά εκτός εντέρου ή να είναι μοναδικά σε γεωγραφικούς πληθυσμούς.

Η νέα έρευνα θέλησε να χαρακτηρίσει άγνωστα βακτήρια με χρήση νέας μεταγενομικής ανάλυσης.

Υπολογιστικές μέθοδοι βοηθούν να κατανοήσουμε βακτήρια που δεν μπορούμε ακόμα να καλλιεργήσουμε στο εργαστήριο, εξήγησε ο Rob Finn.

Η έρευνα ανακάλυψε 1.952 μη κατηγοριοποιημένα μεταγενομικά δείγματα που δείχνουν προηγουμένως άγνωστα είδη βακτηρίων. Σχεδόν μισά από αυτά δεν θα μπορούσαν να κατηγοριοποιηθούν σε γνωστό γένος.

Η μελέτη γενετικού υλικού που αποκτήθηκε άμεσα από περιβαλλοντικά μεταγενομικά δείγματα, μοιάζει με την ανακατασκευή εκατοντάδων παζλ μετά από το ανακάτεμα των κομματιών, δήλωσε ο ερευνητής Rob Finn,του  EMBL-EBI.

Χωρίς να γνωρίζουμε πώς θα έμοιαζες η τελική εικόνα και μετά από την απομάκρυνση λίγων εικόνων από το μείγμα, για να γίνει πιο δύσκολο.

Ο Finn δήλωσε οτι οι ερευνητές είναι τώρα σε ένα στάδιο που μπορούν να χρησιμοποιήσουν υπολογιστικά εργαλεία για την έρευνα στο εργαστήριο για να ανακαλύψουν νέα στοιχεία για το έντερο.

Λίγα είναι γνωστά για τα βακτήρια που ανακαλύφτηκαν τώρα και πρέπει να καλλιεργηθούν σε συνθήκες εργαστηρίου ή να κατηγοριοποιηθούν κατάλληλα.

Έρευνες σαν αυτή βοηθούν στη δημιουργία αποτυπώματος του εντέρου που στο μέλλον θα μπορούσε να βοηθήσει στην κατανόηση της υγείας και των νόσων και να καθοδηγήσει τη διάγνωση και την αγωγή νόσων του πεπτικού.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Nature.

Nature.