Αυστραλοί επιστήμονες ανακάλυψαν ότι αντισώματα που υπάρχουν στο αίμα του καρχαρία θα μπορούσαν ενδεχομένως να αποτελέσουν ισχυρό όπλο στη μάχη κατά του καρκίνου.

Ο καρχαρίας έχει ανοσοποιητικό σύστημα παρόμοιο με του ανθρώπου αλλά τα αντισώματά του είναι ιδιαίτερα ευπροσάρμοστα.

Ερευνητές πιστεύουν ότι η ιδιότητα αυτή θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για να βοηθήσει στην επιβράδυνση της εξάπλωσης ασθενειών όπως ο καρκίνος.

Δυνητικά, θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέα γενιά θεραπειών.

Η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε ότι αντισώματα καρχαρία μπορούν να αντέξουν σε υψηλές θερμοκρασίες και εξαιρετικά αλκαλικές και όξινες συνθήκες.

Αυτό σημαίνει ότι δυνητικά θα μπορούν να επιζήσουν στο σκληρό περιβάλλον των ανθρώπινων σπλάχνων, πράγμα που είναι σημαντικό για την ανάπτυξη αντικαρκινικού χαπιού.

Ο Καθηγητής Mick Foley του Πανεπιστημίου La Trobe της Μελβούρνης, δήλωσε ότι τα μόρια του καρχαρία μπορούν επίσης να επικολληθούν στα καρκινικά κύτταρα και να σταματήσουν την εξάπλωσή τους.

Τα αντισώματα του καρχαρία επικολλώνται σε καρκινικά κύτταρα και για κάποιο λόγο τα οδηγούν σε πιο αργή ανάπτυξη και ίσως σε θάνατο.

Οι καρχαρίες επιλέχτηκαν για την έρευνα, γιατί έχουν ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα και σπάνια υπόκεινται σε λοιμώξεις.

Υπάρχουν ήδη ενδείξεις ότι τα αντισώματά τους μπορούν να επιβραδύνουν την εξάπλωση του καρκίνου στο μαστό.

Ωστόσο, οι ερευνητές ελπίζουν ότι τελικά θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση άλλων παθήσεων, όπως η ελονοσία και η ρευματοειδής αρθρίτιδα.