Ερευνητές εντόπισαν 26 γονίδια που σχετίζονται με τον πιο συνήθη τύπο καρκίνου στον πνεύμονα, το αδενοκαρκίνωμα, διπλασιάζοντας τον αριθμό των γονιδίων που είναι γνωστό ότι παίζουν ρόλο στη νόσο.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ανακάλυψη θα μπορέσει ενδεχομένως να βοηθήσει στην ανάπτυξη εξατομικευμένων τρόπων διάγνωσης και αντιμετώπισης του καρκίνου στον πνεύμονα. Όπως σημειώνουν, η έρευνα είναι η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα και παρέχει τη στατιστική δυνατότητα να εντοπίσει τα σημαντικά μεταλλαγμένα γονίδια.

Οι ερευνητές θεωρούν πως η νέα έρευνα είναι μόνο η αρχή. Τα επόμενα πέντε χρόνια περιμένουν να επεκταθεί η έρευνα και στον αριθμό ατόμων που εξετάζονται και στην έκταση του γονιδιώματος καρκίνου που μελετούν.

Πριν τη νέα έρευνα είχαν εντοπιστεί γονίδια που σχετίζονται με το αδενοκαρκίνωμα, περιλαμβανομένων 6 από τα 26 που αναφέρονται στη νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό Nature’.

Οι ερευνητές εξέτασαν για γονιδιακές μεταλλάξεις σε καρκινικά κύτταρα του πνεύμονα. Οι αλλαγές αυτές παρατηρούνται στον όγκο και δεν κληρονομούνται ούτε βρίσκονται αλλού στον οργανισμό, δήλωσε ο Dr. Matthew Meyerson, από το MIT και το Χάρβαρντ.

Οι μεταλλάξεις αυτές είναι σημαντικές, γιατί τα μεταλλαγμένα γονίδια μπορούν να γίνουν στόχοι αντικαρκινικής εκστρατείας.

Οι ερευνητές εντόπισαν τη σειρά DNA 623 γονιδίων σε 188 αδενοκαρκινώματα. Στη συνέχεια συνέκριναν τη σειρά αυτών των γονιδίων με τα ίδια γονίδια σε φυσιολογικό ιστό των ίδιων ασθενών. Εντοπίστηκαν 26 γονίδια που συχνά μεταλλάσσονται σε αδενοκαρκίνωμα του πνεύμονα, δήλωσε ο Meyerson.

Οι περισσότερες γονιδιακές μεταλλάξεις ανακαλύπτονται τώρα. Ορισμένα από αυτά τα γονίδια εμπλέκονται και σε άλλα είδη καρκίνων, όπως του παχέως εντέρου, της λευχαιμίας και του λεμφώματος. Αυτά τα γονίδια θα μπορέσουν ενδεχομένως σύντομα να γίνουν νέοι στόχοι για την αντιμετώπιση του καρκίνου στον πνεύμονα.

Οι ερευνητές επίσης κοίταξαν για γονιδιακές μεταλλάξεις που εμφανίζονταν σε διαφορετικούς ασθενείς με αδενοκαρκίνωμα. Τα περισσότερα περιστατικά καρκίνου στον πνεύμονα εμφανίζονται σε καπνιστές. Μεταξύ των καπνιστών φάνηκαν πολύ περισσότερες γονιδιακές μεταλλάξεις σε σχέση με αυτές που φάνηκαν σε όγκους καρκίνου στον πνεύμονα σε μη καπνιστές.

Όγκοι καπνιστών είχαν μέχρι 49 μεταλλάξεις, ενώ κανένας από τους μη καπνιστές δεν είχε περισσότερες από πέντε, ανέφεραν οι ερευνητές. Ο Meyerson δήλωσε ότι είναι σημαντικό να μελετηθεί ο ρόλος των μεταλλάξεων των γονιδίων στην ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων του πνεύμονα για να βοηθηθεί η έρευνα στη θεραπεία.

Οι επιπλοκές στην εγκυμοσύνη είναι πιθανόν να αυξάνουν τους κινδύνους υγείας για δεκαετίες [μελέτη]