Κι αν δεν τα καταφέρατε; Tips που θα σας χαρίσουν την πολυπόθητη προαγωγή... την επόμενη φορά.
Δουλέψατε σκληρά, κάνατε υπερωρίες, αποδείξατε την αξία σας και, τελικά, καταφέρατε να πάρετε την πολυπόθητη προαγωγή.

Προτού βιαστείτε να πανηγυρίσετε για την αύξηση, την εμπιστοσύνη που σας έδειξαν, την ανάληψη ευθυνών και τις ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες προόδου, ανέλιξης και σταδιοδρομίας που ανοίγονται μπροστά σας, θα σας προσγειώσουμε λίγο απότομα –πλην προσωρινά– για να θυμίσουμε ότι πέρα από τα οφέλη της, η προαγωγή μπορεί να επιφέρει και κάποιες δυσκολίες, τουλάχιστον στην αρχή.



Οι μεγαλύτερες εξ αυτών είναι οι συνάδελφοι που θα ήθελαν να βρίσκονται στη θέση σας και το… εγώ σας που αυτή τη στιγμή, για να το θέσουμε κομψά, βρίσκεται σε διαδικασία (υπερ)ανάπτυξης.

Για να τις αντιμετωπίσετε, υπάρχουν μερικές πρακτικές συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε, τουλάχιστον τις πρώτες μέρες μετά τη μετακόμιση στο καινούριο –μεγαλύτερο– γραφείο σας.

Ο κανόνας νούμερο ένα υπαγορεύει ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αλλάξετε συμπεριφορά απέναντι στους συναδέλφους σας –ιδιαίτερα απέναντι σε αυτούς με τους οποίους περνούσατε πολύ χρόνο πριν, εντός και εκτός γραφείου.

Κι αυτό είναι πολύ ευκολότερο να συμβεί απ’ όσο φαντάζεστε, είτε γιατί θα δείτε σημάδια ζήλιας ή πικρίας από τον συνάδελφο που ήλπιζε στην προαγωγή όσο και εσείς, στα οποία θα προσπαθήσετε να αμυνθείτε αλλάζοντας συμπεριφορά απέναντί του, είτε γιατί πλέον έχετε πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με την εταιρεία που δεν επιτρέπεται –όσο και αν θέλετε– να μοιραστείτε μαζί τους, είτε γιατί η προαγωγή σας συνεπάγεται ότι πρέπει να επιβλέπετε και να αναθέτετε καθήκοντα σε εκείνους που μέχρι χθες μοιράζονταν τη δουλειά σας.

Το κλειδί εδώ είναι να παραμείνετε ο εαυτός σας. Αν ήσασταν εκείνοι που έκαναν τα περισσότερα αστεία μέσα στην ημέρα, δεν υπάρχει λόγος τώρα να μπαίνετε στο γραφείο με βλοσυρό ύφος ή να αποφεύγετε τα διαλείμματα με τους συναδέλφους.

Επίσης, όσο μεγάλος κι αν είναι ο πειρασμός, αποφύγετε να μιλήσετε για την προαγωγή –ακόμη κι αν σας ρωτήσουν, είναι καλύτερα να απαντήσετε αόριστα. Δείχνοντας ότι οι πράξεις σας είναι που σας κάνουν αυτούς που είστε, κι όχι ένας εύηχος τίτλος, ένα μεγάλο γραφείο ή τρία παραπάνω μηδενικά στον τραπεζικό σας λογαριασμό, θα διαλύσετε οποιεσδήποτε αμφιβολίες ή αρνητικά συναισθήματα γρηγορότερα απ’ όσο φαντάζεστε.

Η δεύτερη 'παγίδα' που πρέπει να αντιμετωπίσετε είναι ότι μια προαγωγή μπορεί πολύ εύκολα να σας… χαρίσει μερικές ανεπιθύμητες δόσεις υπεροψίας. Ο πειρασμός να αρχίσετε να φωνάζετε εντολές από την πρώτη ημέρα είναι μεγάλος όταν νιώθετε 'οπλισμένοι' με το νέο σας τίτλο και τη νέα σας 'εξουσία' –ή αυτό που εκλαμβάνετε ως εξουσία– αλλά αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι μπορεί να σας επέλεξαν για την προαγωγή επειδή είστε πολύ καιρό στην εταιρεία, αλλά ουσιαστικά, αυτό που ξεκινάτε τώρα είναι μια νέα δουλειά.

Καλό θα ήταν να ζητήσετε από τους προϊσταμένους σας, ή τους συναδέλφους που βρίσκονται τώρα στην ίδια θέση με εσάς, καθοδήγηση, και να θεωρήσετε τις πρώτες εβδομάδες στη νέα σας θέση ως περίοδο εκπαίδευσης. Επιδεικνύοντας μετριοφροσύνη και διάθεση να μάθετε θα κερδίσετε έξτρα πόντους στην εκτίμηση τόσο των παλιών όσο και των νέων συναδέλφων σας.

Άλλωστε, τα ηγετικά καθήκοντα που αναλάβατε θα έχουν αποτέλεσμα μόνο εφόσον κερδίσετε το σεβασμό των γύρω σας.

Το τρίτο βήμα είναι να εξοικειωθείτε με τα εργαλεία που σας προσφέρει η νέα σας θέση. Και λέμε εργαλεία διότι αν και πολλοί θεωρούν πράγματα όπως το δικό σας γραφείο, ο λογαριασμός εξόδων ή η προσωπική σας βοηθός πλεονεκτήματα/ bonus/ τυχερά του επαγγέλματος, στην πραγματικότητα τέτοιες διευκολύνσεις σας παρέχονται προκειμένου να κάνετε τη δουλειά σας καλύτερα.

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκμεταλλευθείτε για προσωπικό σας όφελος τα προνόμια αυτά –υπάρχει, όμως, και η πιθανότητα στο… άλλο άκρο, να νιώθετε άβολα να αρχίσετε να τα χρησιμοποιείτε.

Για παράδειγμα, αν έχετε έναν βοηθό για να αρχειοθετεί την αλληλογραφία σας και να παραλαμβάνει τα φαξ, επιβάλλεται να του ζητήσετε να το κάνει –όχι μόνο για να έχετε στη διάθεσή σας το χρόνο που απαιτείται για τις υποθέσεις που εμπίπτουν στη δική σας αρμοδιότητα, αλλά και γιατί αν δεν το κάνετε μπορεί να φανεί ότι δε χειρίζεστε σωστά τον καταμερισμό ευθυνών που απαιτείται από τη νέα σας θέση.

Θυμηθείτε ότι περισσότερα 'προνόμια' σημαίνει μεγαλύτερες ευθύνες, και χρησιμοποιείστε οτιδήποτε σας παρέχεται για να δουλεύετε σωστά.

Επίσης, ακόμα σημαντικότερο είναι να αντισταθείτε στον πειρασμό να χαλαρώσετε, να τεμπελιάσετε λίγο στο νέο σας γραφείο, τώρα που καταφέρατε να πάρετε τη θέση για την οποία δουλέψατε τόσο σκληρά. Το αξίζετε, σύμφωνοι. Αυτό που πρέπει, όμως, να θυμάστε είναι ότι ο τρόπος που δουλεύετε είναι που σας έδωσε την προαγωγή –κι αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να αλλάξει μαζί με το job description και το μισθό σας.

Παρομοίως, αποφύγετε την υιοθέτηση, με τη μορφή της πιστής αντιγραφής, των πρακτικών και του τρόπου δουλειάς των συναδέλφων σας. Χωρίς να είναι κακό να λαμβάνετε υπ’ όψιν τις συμβουλές σχετικά με τη νέα σας θέση και να είστε ανοιχτοί σε πρακτικά tips από τους 'παλιούς', ο δικός σας χειρισμός της δουλειάς είναι που σας έφερε μέχρι εδώ –και οι άλλοι θα σας σεβαστούν σαφώς περισσότερο για το γεγονός ότι είστε ο εαυτός σας.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ζεαξανθίνη: Όσα πρέπει να ξέρουμε για το αντιοξειδωτικό των ματιών
Ξεκινά σε λίγες ημέρες το 14ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Management
Ποια αντισυλληπτικά συνδέονται με πρόκληση όγκων στον εγκέφαλο