Αν θέλετε να αισθανθείτε καλύτερα, να έχετε περισσότερη ενέργεια και ίσως να ζήσετε περισσότερο, επιλέξτε την άσκηση. Τα οφέλη της στην υγεία είναι δύσκολο να αγνοηθούν και είναι άσχετα από την ηλικία, το φύλο ή τη σωματική σας ικανότητα. Δείτε 7 τρόπους που η άσκηση μπορεί να σας ωφελήσει.

Η άσκηση βοηθά στον έλεγχο του βάρους

Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του επιπλέον βάρους ή να βοηθήσει να μην επαναπροσλάβετε τα χαμένα κιλά. Όσο πιο έντονη είναι η άσκηση τόσο περισσότερες θερμίδες καίτε. Δεν χρειάζεται να διαθέσετε πολύ χρόνο. Αν δεν μπορείτε να ασκηθείτε, να είστε πιο δραστήριοι με απλούς τρόπους, όπως να ανεβαίνετε από τις σκάλες ή να κάνετε με μεγαλύτερο ζήλο τις οικιακές εργασίες.

Η άσκηση καταπολεμά νόσους

Ανησυχείτε για τυχόν καρδιοπάθεια; Ελπίζετε να εμποδίσετε την υπέρταση; Άσχετα από το βάρος σας, το να είστε δραστήριοι αυξάνει την ‘’καλή’’ χοληστερόλη και μειώνει τα τριγλυκερίδια. H γυμναστική βοηθά στην ομαλή ροή του αίματος που μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου. Η τακτική άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει να εμποδίσετε ή να ρυθμίσετε προβλήματα υγείας, όπως το εγκεφαλικό επεισόδιο, το μεταβολικό σύνδρομο, τον διαβήτη ή την κατάθλιψη, ορισμένα είδη καρκίνου, την αρθρίτιδα και τις πτώσεις.

Η άσκηση βελτιώνει τη διάθεση

Αν χρειάζεστε συναισθηματική ‘’ώθηση’’ ή χαλάρωση μετά από μια μέρα με στρες, η άσκηση στο γυμναστήριο ή ένας έντονος περίπατος 30 λεπτών μπορεί να βοηθήσουν. Η άσκηση διεγείρει χημικές ουσίες του εγκεφάλου που μπορούν να σας κάνουν πιο χαρούμενους και χαλαρούς. Μπορεί επίσης να αισθανθείτε καλύτερα με την εμφάνιση και τον εαυτό σας όταν ασκείστε τακτικά, γεγονός που ενισχύει την αυτοπεποίθηση και βελτιώνει την αυτοεκτίμησή σας.

Η άσκηση ενισχύει την ενέργεια

Αν κουράζεστε να κουβαλάτε τα ψώνια, η τακτική άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη μυϊκή δύναμη και την αντοχή σας. Η γυμνασιακή παρέχει οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά στους ιστούς, ενώ βοηθά και το καρδιαγγειακό σύστημα να εργάζεται πιο αποτελεσματικά. Όταν η καρδιά και οι πνεύμονές σας δρουν περισσότερο αποτελεσματικά έχετε περισσότερη ενέργεια για τις καθημερινές ασχολίες.

Καλύτερος ύπνος

Πασχίζετε να αποκοιμηθείτε ή να παραμείνετε κοιμισμένοι ; Η τακτική άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει να αποκοιμηθείτε πιο γρήγορα και να κάνετε πιο βαθύ τον ύπνο σας. Μην ασκείστε πριν κοιμηθείτε, γιατί μπορεί να έχετε πολλή ενέργεια, που θα σας εμποδίσει να αποκοιμηθείτε.

Η άσκηση βελτιώνει τη σεξουαλική ζωή

Αν αισθάνεστε κουρασμένοι και η σεξουαλική σας ζωή έχει ατονήσει, η τακτική άσκηση μπορεί να σας δώσει ενέργεια και την αίσθηση καλύτερης εικόνας, που μπορεί να έχουν θετική επίδραση στη σεξουαλική σας ζωή. Η τακτική άσκηση μπορεί να αυξήσει τη διέγερση στις γυναίκες. Επιπλέον, οι άντρες που ασκούνται τακτικά είναι λιγότερο πιθανό να έχουν πρόβλημα στυτικής δυσλειτουργίας σε σχέση με άντρες που δεν ασκούνται.

Η γυμνασιακή μπορεί να είναι διασκεδαστική

Η άσκηση μπορεί να είναι διασκεδαστικός τρόπος να περάσετε το χρόνο σας. Σας δίνει τη δυνατότητα να απολαύσετε το περιβάλλον ή απλώς να ασχοληθείτε με αθλήματα που σας ευχαριστούν. Μπορεί επίσης να βοηθήσει να συνδεθείτε με την οικογένεια ή φίλους. Ξεκινήστε μαθήματα χορού, κάντε hiking ή παίξτε ποδόσφαιρο. Βρείτε μια δραστηριότητα που σας αρέσει και κάντε τη. Αν βαρεθείτε, δοκιμάστε κάτι καινούργιο.

Η άσκηση είναι σπουδαίος τρόπος να αισθανθείτε καλύτερα, να ωφεληθεί η υγεία σας και να διασκεδάσετε. Ως γενικό στόχο μπορείτε να έχετε τα 30 λεπτά σωματικής δραστηριότητας καθημερινά.

Αν θέλετε να χάσετε βάρος, μπορείτε να ασκείστε περισσότερο. Θυμηθείτε να ρωτήσετε τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε νέο πρόγραμμα άσκησης, ιδιαίτερα αν δεν έχετε ασκηθεί για πολύ καιρό, αν έχετε χρόνια προβλήματα υγείας όπως καρδιοπάθεια, διαβήτη ή αρθρίτιδα ή αν έχετε αμφιβολίες.

Πηγές: Mayo clinic.