Ανάλογα με τον τύπο, τη συχνότητα, τη διάρκεια και την έντασή της, η άσκηση είναι δυνατόν να έχει ευεργετικές επιδράσεις για τη μητέρα και το έμβρυο.

Οι γυναίκες που δεν έχουν επιπλοκές κατά την κύηση, μπορούν να εκτελούν τακτική μέτριας έντασης άσκηση, ανάλογα με τις οδηγίες του γυναικολόγου. Δραστηριότητες που θεωρούνται γενικά ασφαλείς (σε μέτρια ένταση) είναι το περπάτημα, η κολύμβηση, το τρέξιμο και η αεροβική.

Δραστηριότητες, αντίθετα, που δεν είναι γενικά ασφαλείς είναι τα παιχνίδια με μπάλα, η άρση βαρών, οι καταδύσεις, οι πολεμικές τέχνες και η αναερόβια άσκηση (sprint).

Η φυσική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης συμβάλλει στην καλή υγεία, τόσο της μητέρας, όσο και του βρέφους, υπό κατάλληλες βέβαια προϋποθέσεις. Σύμφωνα με τις τελευταίες συστάσεις για τη φυσική δραστηριότητα που δημοσιεύτηκαν το 2008 στις ΗΠΑ, η μέτριας έντασης αερόβια άσκηση έχει σημαντικά οφέλη για μία υγιή γυναίκα στην εγκυμοσύνη.

Υπάρχουν ενδείξεις ότι η φυσική δραστηριότητα αυξάνει /διατηρεί την καρδιαναπνευστική ικανότητα των μητέρων, συμβάλλει στην καλύτερη ρύθμιση του σωματικού τους βάρους και μειώνει τον κίνδυνο επιπλοκών κατά την εγκυμοσύνη, όπως η προεκλαμψία και ο διαβήτης κύησης, δεδομένα που ωστόσο απαιτούν περισσότερη διερεύνηση και καλύτερη τεκμηρίωση.

Επιπλέον, ισχυρά επιστημονικά δεδομένα υποδεικνύουν ότι μία μέτριας έντασης άσκηση κατά την εγκυμοσύνη υγιών γυναικών δεν αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου τοκετού, δεν επηρεάζει το βάρος γέννησης και δε σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο αποβολής.

Ιδιαίτερα σημαντικός είναι και ο ρόλος της φυσικής δραστηριότητας μετά τον τοκετό και κατά τη διάρκεια του θηλασμού. Η άσκηση συμβάλλει στην καλή υγεία της μητέρας και στην επαναφορά του σωματικού της βάρους στα επίπεδα πριν την κύηση, ιδανικά συνδυαζόμενη με ισορροπημένη διατροφή.

Επιπλέον, η μέτριας έντασης αερόβια άσκηση δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στον όγκο και τη σύσταση του μητρικού γάλακτος και κατ’ επέκταση στην ανάπτυξη και την υγεία του νεογνού.

Πηγές: www.nutrimed.gr