Υπάρχει άλλο φρούτο ή λαχανικό που να είναι πιο συνδεδεμένο με το φθινόπωρο, από την κολοκύθα; Από το τέλειο, έντονο χρώμα της, μέχρι την γλυκιά της γεύση, που μπορεί να ταιριάξει σε πολλά πιάτα, η κολοκύθα είναι από τις πιο υγιεινές μας φθινοπωρινές επιλογές.

Περιέχει μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών, είτε τρώγοντας την κολοκύθα, είτε τους σπόρους της, που περιέχουν επίσης καλά για την υγεία μας λιπαρά, με αποτέλεσμα να είναι από τους καλύτερους συμμάχους της καρδιάς μας. Επιπλέον, περιέχει σημαντικές ποσότητες βιταμίνης Α, η οποία προστατεύει την υγεία των ματιών μας, του δέρματος αλλά και των οστών και των δοντιών. Τέλος, περιέχει τρυπτοφάνη, μια ουσία που μας βοηθάει να κοιμόμαστε καλύτερα.

Πώς μπορούμε όμως να την εντάξουμε στην καθημερινή μας διατροφή;

…σε smoothie

Βάλτε στο μπλέντερ παγάκια, γιαούρτι, ψιλοκομμένη κολοκύθα, λιναρόσπορο και λίγο μέλι. Χτυπήστε τα καλά και έχετε ένα χορταστικό smoothie για να ξεκινήσετε την ημέρα σας.

…σε τσιπς

Είναι πάρα πολύ εύκολο να φτιάξουμε τσιπς από κολοκύθα. Την κόβουμε σε πάρα πολύ λεπτές φέτες,  και με πολύ λίγο λάδι και τα αγαπημένα μας μπαχαρικά, τις ψήνουμε μέχρι να γίνουν τραγανές, και τις απολαμβάνουμε χωρίς ενοχές.

…σε μπιφτέκι

Λιώστε την κολοκύθα, αφού την έχετε βράσει ελαφρώς για να μαλακώσει. Προσθέστε ρίγανη ή άλλα μπαχαρικά, θρυμματισμένους ξηρούς καρπούς και, αν θέλετε, λίγο καλαμπόκι. Προσθέστε λίγη τριμμένη φρυγανιά, και πλάστε τα ωραία χορτοφαγικά σας burger. Ψήστε για λίγη ώρα, μέχρι να σφίξουν και απολαύστε τα με ένα υγιεινό dip γιαουρτιού.

...στο φούρνο

Πώς ψήνουμε τις πατάτες στον φούρνο; Ακολουθούμε την ίδια διαδικασία, αλλά προσέχουμε, επειδή η κολοκύθα μαγειρεύεται πιο εύκολα.

…σαν σούπα

Το να φτιάξουμε μια τέλεια βελουτέ κολοκυθόσουπα που τρώγεται και κρύα δεν είναι καθόλου δύσκολο. Πρώτα βράζουμε την κολοκύθα, μέσα σε ζωμό λαχανικών ή κότας, και προσθέτουμε μια κομμένη πατάτα. Ρίχνουμε τα αγαπημένα μας μπαχαρικά και όταν τα λαχανικά έχουν βράσει καλά, χτυπάμε στο μπλέντερ το μείγμα, για να αποκτήσει την τέλεια, βελουτέ υφή.