Υπάρχουν πολλά πιθανά σενάρια όταν παίρνουμε την απόφαση να ξεκινήσουμε δίαιτα. Το να μείνουμε πιστοί σε αυτήν και να δούμε τα θετικά αποτελέσματα, δυστυχώς, δεν είναι και το πιο συχνό από αυτά τα σενάρια. Πολλές φορές καταφέρνουμε να χάσουμε μερικά κιλά, τα ξαναπαίρνουμε απότομα, και μετά ξεκινούμε ακόμα πιο αυστηρή δίαιτα, καταπονώντας τον οργανισμό μας. 

Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να εστιάσουμε λιγότερο στο τι τρώμε και πόσο βάρος θέλουμε να διώξουμε από πάνω μας, και περισσότερο στο πώς μπορούμε να κάνουμε σωστές επιλογές στην καθημερινή μας ζωή, εντάσσοντας την υγιεινή διατροφή και τις καλές συνήθειες στη ρουτίνα μας.

Δεν τρώμε ποτέ μπροστά στην τηλεόραση

Είναι το πιο συνηθισμένο σενάριο. Γυρνάμε σπίτι από τη δουλειά, είμαστε κουρασμένοι και καθόμαστε στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή, βάζουμε την αγαπημένη μας σειρά και τρώμε. Και, εφόσον δεν κινούμαστε, δεν υπολογίζουμε πόσο ακριβώς φαγητό μπορούμε να φάμε, με αποτέλεσμα να παχαίνουμε. Δεν βοηθά την κατάσταση το γεγονός ότι πολλές φορές, οι ώρες μας μπροστά από μια οθόνη συνοδεύονται από ανθυγιεινά φαγητά. Συνεπώς, όχι οθόνες την ώρα του φαγητού. Ένας ακόμα έξυπνος τρόπος για να ελέγξουμε το πόσο καθόμαστε είναι να μην επιτρέπουμε στον εαυτό μας περισσότερη ώρα στην τηλεόραση από όση ώρα περνούμε κάνοντας γυμναστική.

Επιλέγουμε φυσικά τρόφιμα

Θα πρέπει να προτιμάτε τα προϊόντα ολικής άλεσης, που είναι φυσικά, δηλαδή, που έχουν υποστεί όσο λιγότερη επεξεργασία γίνεται. Είναι πολύ καλύτερη επιλογή για να χάσουμε βάρος. Τρόφιμα όπως τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά, το φρέσκο ψάρι και κρέας, είναι γεμάτα με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που βοηθούν το σώμα μας να λειτουργεί σωστά, χωρίς να μας γεμίζουν με τις περιττές θερμίδες, λιπαρά και αλάτι που περιέχουν τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Ξεκινήστε να μαγειρεύετε με φρέσκα υλικά, και αντικαταστήστε το αλάτι με μπαχαρικά. Τέλος, είναι σημαντικό να διαβάζετε προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων που αγοράζετε, ώστε να επιλέγετε αυτά με τα λιγότερα δυνατά πρόσθετα.

Θέτουμε ρεαλιστικούς στόχους

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε κάνει κάποια στιγμή το λάθος να ξεκινήσουμε δίαιτα έχοντας στο μυαλό μας το τελικό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, ξεκινούμε με την σκέψη “Θέλω να χάσω δέκα κιλά”, κάτι που είναι λάθος. Το σημαντικό είναι να θέτουμε στόχους που ξέρουμε ότι μπορούμε να πραγματοποιήσουμε. Μια καλή αρχή είναι να πάρουμε απόφαση να γυμναζόμαστε τακτικά και να τρώμε περισσότερα λαχανικά κάθε μέρα. Το αδυνάτισμα είναι μια διαδικασία με πολλά “σκαλιά”, και δεν μπορούμε να τα ανέβουμε όλα μαζί.

Προσπαθούμε να μην τρώμε έξω

Κάποιες μέρες, είναι πολύ βολικό να φάμε έξω. Το φαγητό σε εστιατόρια, όμως, σχετίζεται με την παχυσαρκία. Οι μυρωδιές και αυτά που βλέπουμε στο εστιατόριο μας επηρεάζουν και μπορούμε να παραγγείλουμε πολλά επιπλέον πράγματα που δεν χρειαζόμαστε. Επιπλέον, οι μερίδες των εστιατορίων είναι μεγαλύτερες από το κανονικό, και τα συνοδευτικά μπορούν να είναι γεμάτα περιττά λιπαρά – όπως οι σάλτσες, για παράδειγμα. Ένας τρόπος για να σταματήσουμε να βγαίνουμε έξω, αλλά να μην μας φαίνεται και κουραστική η διαδικασία του μαγειρέματος, είναι να προγραμματίζουμε τα φαγητά της εβδομάδας από το Σαββατοκύριακο. Επιπλέον, το να φτιάχνουμε φαγητά που μπορούν να βγάλουν αρκετές μερίδες, φαγητά κατσαρόλας για παράδειγμα, αλλά και το να φτιάχνουμε ένα πιάτο και να το βάζουμε στην κατάψυξη, για να έχουμε έτοιμο φαγητό τις μέρες που είμαστε πιο κουρασμένοι, είναι δύο πολύ καλές ιδέες.

Γυμναζόμαστε περισσότερο, και πιο συχνά

Ξέρουμε ήδη πως η γυμναστική είναι σημαντικό κομμάτι του αδυνατίσματος. Ποια είναι, όμως, η κατάλληλη γυμναστική; Οι ειδικοί δηλώνουν πως οποιαδήποτε δραστηριότητα είμαστε πρόθυμοι και γνωρίζουμε ότι θα κάνουμε είναι καλή. Δεν χρειάζεται να αγχωνόμαστε για το αν θα προλάβουμε να πάμε κάθε μέρα στο γυμναστήριο. Το περπάτημα μέχρι το σούπερ μάρκετ και οι δουλειές του σπιτιού αποτελούν και αυτές άσκηση. Αντί να μπούμε στο ασανσέρ, μπορούμε να ανεβούμε με τις σκάλες. Αν κινούμαστε καθημερινά, ο κόπος μας δεν πρόκειται να πάει χαμένος!

Επιμέλεια: Θοδωρής Διάκος