Μάλλον θα διαβάσετε τον τίτλο αυτού του κειμένου δυο φορές. Φαίνεται κάπως παράλογο το χάσιμο βάρους κατά την διάρκεια του ύπνου. Άλλωστε, το έχουμε συνδυάσει με σωστή διατροφή και γυμναστική. Κι όμως, ίσως να μπορούμε να ενισχύσουμε την προσπάθειά μας να χάσουμε κιλά ακόμα και όταν κοιμόμαστε! Ας δούμε μερικούς τρόπους…

Λίγη πρωτεΐνη πριν τον ύπνο

Αν σας αρέσει να τρώτε ένα ελαφρύ σνακ πριν τον ύπνο, διαλέξτε ένα shake πρωτεΐνης. Ένα shake με 30 γραμμάρια πρωτεΐνης πριν τον ύπνο, σύμφωνα με έρευνες του Πανεπιστημίου της Φλόριντα, μπορεί να αυξήσει την ενέργεια που καταναλώνουμε στον ύπνο. Επιπλέον, η πρωτεΐνη μπορεί να βοηθήσει στην αναδόμηση των μυών κατά την διάρκεια της νύχτας.

Απόλυτο σκοτάδι

Αν μένετε σε περιοχή που είναι αρκετά φωτισμένη την νύχτα, καλύτερα κλείστε εντελώς τα παντζούρια. Κλείστε κάθε συσκευή στον χώρο που μπορεί να εκπέμπει φως. Όταν βρισκόμαστε σε απόλυτο σκοτάδι, το σώμα μας παράγει μελατονίνη, η οποία μας κάνει να νυστάζουμε, αλλά βοηθάει και στο κάψιμο του λίπους.

Χαμηλότερες θερμοκρασίες

Όταν κοιμόμαστε σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες, μπορούμε να κάψουμε περισσότερες θερμίδες ενώ κοιμόμαστε. Με το να κοιμόμαστε, για παράδειγμα, σε θερμοκρασία 19 βαθμών Κελσίου, μπορούμε να κάψουμε μέχρι και 7% περισσότερες θερμίδες. Μια πιθανή εξήγηση για αυτό είναι πως το σώμα προσπαθεί περισσότερο να αυξήσει την θερμοκρασία του, κι αυτό απαιτεί την κατανάλωση θερμίδων. Με απλούς υπολογισμούς, το 7% μεταφράζεται σε 100 θερμίδες ανά 24 ώρες ύπνου. Δεν είναι και τόσο άσχημα.

Κλειστές οθόνες

Κλείστε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές πριν πέσετε για ύπνο. Εκείνο το μπλε φωτάκι που εκπέμπουν τα κινητά και τα tablets διαταράσσει την παραγωγή μελατονίνης στον οργανισμό, και μπορεί να προκαλέσει επιπλοκές στον ύπνο. Επίσης, ελαττώστε την ώρα που περνάτε μπροστά στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή προτού κοιμηθείτε.

Ώρα για ύπνο

Θυμάστε όταν ήμασταν παιδιά και οι γονείς μας είχαν επιβάλλει μία συγκεκριμένη ώρα ύπνου; Ίσως θα ήταν σωστό να επαναφέρουμε αυτή την παιδική συνήθεια, μιας και πολλές φορές ο φόρτος εργασίας μπαίνει στην μέση του πολύτιμου ύπνου μας. Μην ξεχνάτε ότι όταν κοιμόμαστε αρκετές ώρες κάθε νύχτα (επτά με οκτώ ώρες, δηλαδή) μπορούμε να κάψουμε περισσότερες θερμίδες όταν έχουμε ξυπνήσει την επόμενη ημέρα, καθώς θα είμαστε πιο δραστήριοι. Επιπλέον, έχει ανακαλυφθεί πως η έλλειψη ύπνο κάνει τα κύτταρα του λίπους ανθεκτικά στην ινσουλίνη, μια μεταβολή που συνδέεται με την παχυσαρκία.

Επιμέλεια: Θοδωρής Διάκος