Δεν είναι ανάγκη να βάλουμε στόχο να χάσουμε έναν μεγάλο αριθμό κιλών για να αρχίσουμε να νιώθουμε πιο υγιείς. Για την ακρίβεια, ακόμα και το να χάσουμε λίγα κιλά θα μας βοηθήσει σημαντικά, και θα δούμε μεγάλη διαφορά. Αν χάσουμε, για την ακρίβεια, το 5% του συνολικού μας βάρους, σύντομα θα παρατηρήσουμε βελτίωση σε αρκετά προβλήματα υγείας. Ας τα δούμε όμως πιο αναλυτικά…

Βοηθά τις αρθρώσεις

Τα περιττά κιλά ασκούν σχεδόν τετραπλάσια πίεση στις αρθρώσεις των γονάτων, αλλά και γενικότερα των κάτω άκρων. Το περιττό λίπος προκαλεί φλεγμονές, και μπορεί να προκαλέσει μια σειρά προβλημάτων υγείας, όπως η αρθρίτιδα.

Προλαμβάνει τον διαβήτη

Ο καλύτερος τρόπος να προλάβουμε την ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2 είναι να προσέχουμε το βάρος μας και να τρώμε υγιεινά. Φυσικά, πρέπει και να γυμναζόμαστε τακτικά, ώστε να έχουμε πάντα υπό έλεγχο τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Μειώνουμε την LDL χοληστερόλη

Η γυμναστική, η σωστή διατροφή και, κατά συνέπεια, το χάσιμο βάρους, μας βοηθά να ρυθμίζουμε καλύτερα τα επίπεδα χοληστερόλης, μειώνοντας την LDL και αυξάνοντας την HDL, ρίχνοντας σημαντικά τον κίνδυνο καρδιοπάθειας.

Ρίχνουμε τα τριγλυκερίδια

Αν τα επίπεδα τριγλυκεριδίων είναι ανεβασμένα, αυξάνεται και ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής ή εμφράγματος.

Ελαττώνουμε την αρτηριακή πίεση

Το περιττό βάρος αυξάνει την αρτηριακή πίεση, καταπονώντας την καρδιά μας, και προκαλώντας μια σειρά από πολύ σοβαρά προβλήματα υγείας. Μαζί με την καλύτερη διατροφή, φροντίστε να περιορίσετε και το αλάτι που καταναλώνετε.

Μειώνουμε την ανοχή στην ινσουλίνη

Το λίπος, ειδικά στην περιοχή της κοιλιάς, προκαλεί αντιδράσεις που κάνουν τον οργανισμό μας ανθεκτικό στην ινσουλίνη, μια ορμόνη με σκοπό να διατηρεί τα επίπεδα σακχάρου στα φυσιολογικά. Αν χάσουμε περιττά κιλά, σιγά-σιγά η δράση της ινσουλίνης θα είναι πάλι σωστή.

Μειώνουμε τον κίνδυνο καρκίνου

Το περιττό βάρος φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο διάφορων καρκίνων, όπως του μαστού, του παχέος εντέρου, του ήπατος, των νεφρών, των ωοθηκών αλλά και του προστάτη. Δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να συνδέουν απευθείας το χάσιμο βάρους με την μειωμένη πιθανότητα καρκίνου, αλλά αυτό που φαίνεται να βοηθάει είναι οι αλλαγές στο σώμα, όπως και η καλύτερη διατροφή που ακολουθεί το άτομο, που θρέφει τον οργανισμό με απαραίτητα συστατικά.

Σταματάμε την άπνοια ύπνου

Οι υπέρβαροι άνθρωποι κινδυνεύουν σε μεγαλύτερο βαθμό να πάσχουν από άπνοια ύπνου, που με την σειρά της μπορεί να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στην καρδιά. Αν χάσετε μερικά κιλά, η άπνοια μπορεί να υποχωρήσει σε σημαντικό βαθμό.

Καλύτερος ύπνος

Αν χάσετε λίγα περιττά κιλά, ο ύπνος σας θα βελτιωθεί, και από άποψη ποσότητας, αλλά και ποιοτικά. Σε μια μελέτη, άτομα που κατάφεραν να χάσουν 5% από το συνολικό τους βάρος φάνηκε ότι μπορούσαν να κοιμούνται κατά μέσο όρο 21,6 λεπτά περισσότερο κάθε βράδυ.

Καλύτερη διάθεση

Είναι συνδυασμός της καλύτερης εικόνας που έχουμε για το σώμα μας, αλλά και του καλύτερου ύπνου. Την ίδια στιγμή, η γυμναστική μπορεί να διώξει τα συμπτώματα κατάθλιψης, συνεπώς το χάσιμο βάρους μπορεί επιβεβαιωμένα να μας κάνει να αισθανόμαστε καλύτερα ψυχολογικά.

Περισσότερο σεξ

Μπορεί να οφείλεται στην εικόνα που έχουμε για το σώμα μας, ή στις χαμηλότερες αντοχές, αλλά και σε πολλούς άλλους λόγους, αλλά οι ειδικοί λένε πως τα υπέρβαρα άτομα κάνουν λιγότερο σεξ. Συνεπώς, με λίγο αδυνάτισμα, πιθανότατα θα δείτε βελτίωση τις λίμπιντο αλλά και των επιδόσεών σας στο σεξ.