Όσο προσεκτικοί κι αν είμαστε στην καθημερινότητά μας, οι γιορτές είναι πάντα μια επικίνδυνη περίοδος για την περιφέρεια της μέσης μας. Μεγάλες μερίδες, κάθε είδους λιχουδιά στο γιορτινό τραπέζι, πολλά γλυκά… Μπορούμε όμως να απολαύσουμε τις γιορτές μας, και να γλυτώσουμε την αύξηση βάρους, αρκεί να ακολουθήσουμε τις παρακάτω συμβουλές.

Δεν το παρακάνουμε στην ζυγαριά

Το να ζυγιζόμαστε είναι φυσιολογικό, καθώς θέλουμε να ελέγχουμε πιθανές αυξομειώσεις στο βάρος μας. Δύο φορές την εβδομάδα είναι ιδανικό, καθώς είναι αρκετές για να προσέχουμε, αλλά όχι και τόσες πολλές για να μας χαλάσουν το κέφι.

Γυμναζόμαστε το πρωί

Το ότι είναι διακοπές δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να ξυπνήσουμε πάλι σε φυσιολογική ώρα και να κάνουμε λίγη γυμναστική. Πόσο μάλλον, υπάρχουν αρκετές μελέτες που δείχνουν ότι η πρωινή γυμναστική μας βοηθάει να τρώμε λιγότερο μέσα στην ημέρα.

Προσέχουμε τι τρώμε

Ο χριστουγεννιάτικος μπουφές μπορεί να έχει τα πάντα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα δοκιμάσουμε και τα πάντα. Διαλέξτε φαγητά που όντως θέλετε στο πιάτο σας, σε μικρές, φυσιολογικές ποσότητες. Αν αρχίσετε να φορτώνετε το πιάτο σας με υγιεινές επιλογές, μάλλον θα είναι δύσκολο να αντισταθείτε στις ένοχες απολαύσεις. Συνεπώς, απενοχοποιήστε τις με… μέτρο.

Αρχίζουμε να λέμε όχι

Πολύ σημαντικό. Και, πιστέψτε μας, όσο περισσότερο το λέτε, τόσο πιο εύκολο γίνεται τις επόμενες φορές. Συνεπώς, πείτε όχι στο περισσότερο αλκοόλ και στα περισσότερα λιπαρά. Το στρες των γιορτών μπορεί να μας κάνει ευέξαπτους, συνεπώς είναι σημαντικό να δείξετε αυτοέλεγχο σε κάθε πλευρά της ζωής σας.

Συνεχίζουμε να τρώμε κανονικά τα γεύματά μας

Μην αρχίσετε να κόβετε γεύματα μέσα στην ημέρα, για να έχετε περισσότερο χώρο για τις βραδινές θερμίδες. Μπορεί να είναι γιορτές, αλλά αυτό δεν αλλάζει την βιολογία μας: το να κόβουμε γεύματα μπορεί να οδηγήσει μονάχα στην υπερφαγία.

Γυμναζόμαστε έξυπνα

Μπορεί να μην έχουμε χρόνο για μία φουλ προπόνηση στο γυμναστήριο, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα χάσουμε την γυμναστική μας. Με ένα πρόγραμμα ασκήσεων στο σπίτι, σε μόλις 15 λεπτά, θα κάψουμε μερικές θερμίδες και θα νιώσουμε γεμάτοι ενέργεια.

Τρώμε γλυκά, αλλά έξυπνα

Υπάρχει ένας ωραίος τρόπος να ελέγξουμε τον εαυτό μας όταν έχουμε μπροστά μας νόστιμα γλυκά: τρώμε μόνο τρεις μπουκιές, και τις απολαμβάνουμε. Όταν μας πιάνει εκείνη η όρεξη για γλυκό, οι τρεις μπουκιές μπορεί να είναι στην πραγματικότητα αυτό που χρειαζόμαστε.

Δεν κρατάμε αποφάγια

Τα αποφάγια του προηγούμενου βραδιού σημαίνουν έτοιμο φαγητό για την επόμενη ημέρα και… θάνατο της δίαιτας. Στείλτε τους καλεσμένους σας σπίτι με όσο φαγητό έμεινε σε τάπερ, και ξεχάστε τα. Διαφορετικά, θα τρώτε τα ίδια βαριά και παχυντικά φαγητά του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού για τρεις ημέρες.

Δεν πίνουμε οτιδήποτε με ανθρακικό

Συνεπώς αναψυκτικά και σαμπάνια καλύτερα να μείνουν μακριά μας, καθώς μπορούν να φουσκώσουν την κοιλιά, με αποτέλεσμα να δημιουργούν αέρια.

Περισσότερο νερό

Και επειδή δεν μπορούμε να θυμίζουμε στον εαυτό μας να πίνει ένα ποτήρι νερό κάθε δυο ώρες, φροντίζουμε να λαμβάνουμε νερό και από τα γεύματά μας, με έξυπνο τρόπο. Συνεπώς, στο μεσημεριανό μας διάλειμμα, μπορούμε να φάμε μια δροσερή πράσινη σαλάτα, που θα μας ενυδατώσει ικανοποιητικά.

Φτιάχνουμε τσάι μέντας

Το τσάι μέντα μπορεί να χαλαρώσει το στομάχι και να ελαττώσει τα αέρια, και μας ακούγεται ό,τι πρέπει για μετά τις λιπαρές απολαύσεις του βραδινού. Αν δεν σας αρέσει η μέντα, το τσάι χαμομηλιού μπορεί να κάνει την ίδια δουλειά.

Μασάμε το φαγητό μας αργά

Πολύ σημαντικός κανόνας, που συχνά τον ξεχνάμε. Όσο πιο αργά μασάμε το φαγητό μας, τόσο περισσότερο χρόνο δίνουμε στον οργανισμό μας να ενημερώσει ότι χορτάσαμε, αποφεύγοντας τις υπερβολές και τις περιττές θερμίδες.

Λαμβάνουμε αρκετό κάλιο

Αυτό το θρεπτικό συστατικό εξουδετερώνει το νάτριο (αλάτι), με αποτέλεσμα να κάνουμε λιγότερη κατακράτηση υγρών. Συνεπώς, μετά το φαγητό μας (που λογικά θα έχει αρκετό αλάτι), τρώμε για επιδόρπιο μία μπανάνα, ή ένα ακτινίδιο.