Το να διατηρούμε το σάκχαρό μας σε φυσιολογικά και σωστά για τον οργανισμό μας επίπεδα είναι ένας καθημερινός αγώνας. Οι πειρασμοί βρίσκονται παντού γύρω μας. Για αυτό και είναι σημαντικό να μένουμε συγκεντρωμένοι στην καλή, υγιεινή διατροφή. Και ίσως να δώσουμε μια ευκαιρία στα παρακάτω τρόφιμα, τα οποία μπορούν να μας βοηθήσουν να ελέγξουμε το σάκχαρό μας.

Κανέλα

Η κανέλα, όχι μόνο μπορεί να ελαττώσει το σάκχαρο, αλλά και τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2. Μια μετα-ανάλυση διάφορων ερευνών, το 2011, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κανέλα μειώνει την γλυκόζη στο αίμα. Το 2013, σε αυτό το συμπέρασμα ήρθε να προστεθεί και η ανακάλυψη ότι μειώνει την LDL χοληστερόλη – αυξάνοντας παράλληλα την HDL – αλλά και τα τριγλυκερίδια. Πάντως, η υπερβολική κατανάλωση κανέλας μπορεί να έχει άσχημα αποτελέσματα. Η χρήση της σαν μπαχαρικό στα φαγητά και στο τσάι μας με μέτρο είναι ικανοποιητική.

Σκόρδο

Το σκόρδο είναι γνωστό εδώ και χρόνια για τις ιδιότητές του εναντίον της χοληστερόλης. Φαίνεται, όμως, πως μας βοηθά και με το σάκχαρο. Οι έρευνες δεν έχουν εφαρμοστεί ακόμα σε ανθρώπους, αλλά τα αποτελέσματα είναι πολλά υποσχόμενα. Επιπλέον, παρόμοιες ιδιότητες φαίνονται να έχουν και τα κρεμμύδια.

Αβοκάντο και ξηροί καρποί

Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα είναι σημαντικά κομμάτια μιας διατροφής που στοχεύει στη μείωση του σακχάρου. Και τα τρόφιμα που τα περιέχουν είναι εκπληκτικά και μπορούν να ενσωματωθούν σε πολλά γεύματα, όπως το αβοκάντο, οι ξηροί καρποί, οι ελιές και το ελαιόλαδο. Το αβοκάντο, μάλιστα, πιστεύεται ότι μπορεί να ελαττώσει και τον κίνδυνο διαβήτη. Τέλος, τα μονοακόρεστα λιπαρά μειώνουν την αντίσταση στην ινσουλίνη – που είναι ένα από τα πρώτα στάδια του διαβήτη – και μας κάνουν να νιώθουμε πιο χορτασμένοι.

Blueberries, κεράσια

Τι κοινό έχει το κατακόκκινο κεράσι με το σκούρο μπλε blueberry; Εκτός από την υπέροχη γεύση τους, είναι γεμάτα από ανθοκυανίνες, που τους προσφέρουν το χρώμα τους, και είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά. Ενισχύουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη και εξισορροπούν τα επίπεδα σακχάρου. Ακόμα πιο σημαντικό είναι πως οι ανθοκυανίνες παρεμποδίζουν τη δράση ορισμένων ενζύμων του στομαχιού και σταματούν την ξαφνική αύξηση του σακχάρου μετά από ένα αμυλούχο γεύμα.

Μηλόξυδο

Το μηλόξυδο έχει γίνει αρκετά δημοφιλές τα τελευταία χρόνια- και όχι χωρίς λόγο. Το οξικό οξύ που περιέχει μπορεί να περιορίσει ορισμένα ένζυμα στο στομάχι. Ένα μείγμα μηλόξυδου και νερού πριν το γεύμα μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη. Ενισχύει την ευαισθησία στην ινσουλίνη μετά από ένα αμυλούχο γεύμα, και σε ανθρώπους που πάσχουν από διαβήτη, αλλά και σε αυτούς που βρίσκονται στο αρχικό στάδιο.

Καφές

Χρειάζεται ακόμα αρκετή έρευνα για να επιβεβαιωθούμε, αλλά μια πρόσφατη μελέτη ισχυρίζεται πως αν αυξήσουμε την κατανάλωση καφέ μας κατά μία κούπα την ημέρα, το σάκχαρό μας μπορεί να πέσει.
Σίγουρα, δεν υπάρχει κάποιος μαγικός τρόπος να ελαττώσουμε το σάκχαρό μας γρήγορα, και ο καλύτερος τρόπος να προλάβουμε τον διαβήτη είναι η σωστή διατροφή, η δίαιτα αν είμαστε υπέρβαροι, και η γυμναστική. Το να ξεκινήσουμε την ημέρα μας, όμως, με λίγη κανέλα στον καφέ μας και με μια κούπα πεντανόστιμα blueberries μπορεί να είναι μια εξίσου καλή αρχή!

Επιμέλεια: Θοδωρής Διάκος