Είναι μια διάγνωση που ευχόμαστε να μπορούσαμε να εξαφανίσουμε. Ο διαβήτης είναι από τις ασθένειες που πλήττουν κάθε χρόνο εκατομμύρια ανθρώπους και οι επιπλοκές που μπορεί να προκαλέσει είναι άσχημες. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να ζήσετε άνετα, να απολαμβάνετε νόστιμα γεύματα και – γενικότερα – να μην αγαπάτε τη ζωή σας.

Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ενημερωθείτε όσο καλύτερα γίνεται για την ασθένειά σας, να κρατάτε τακτική επαφή με τον γιατρό σας και να κάνετε στον διαιτολόγο σας τις παρακάτω πολύ σημαντικές ερωτήσεις…

Ποιες τροφές περιέχουν υδατάνθρακες;

Οι υδατάνθρακες είναι το θρεπτικό συστατικό που θα επηρεάσει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας, συνεπώς πρέπει να είστε προσεκτικοί. Πρέπει να γνωρίζετε ποιες τροφές τους περιέχουν, όπως και ποιοι υδατάνθρακες σας επηρεάζουν με τον πιο άσχημο τρόπο, αλλά και πόσους επιτρέπεται να καταναλώσετε κάθε μέρα.

Πόσους υδατάνθρακες μπορώ να έχω σε κάθε γεύμα;

Ανάλογα με το ύψος, το βάρος, το πόσο γυμνάζεστε και τα φάρμακα που παίρνετε, η επιτρεπτή ποσότητα υδατανθράκων θα αυξομειώνεται.  Μέχρι να συναντηθείτε με τον διατροφολόγο σας, να θυμάστε ότι μία καλή αρχή είναι 45-60 γραμμάρια υδατανθράκων σε κάθε γεύμα, και περίπου 15 γραμμάρια στα σνακ.

Πώς μετράω τους υδατάνθρακες;

Αυτό θα χρειαστεί λίγη συνήθεια, αλλά πριν το καταλάβετε, θα έχετε γίνει ειδικοί. Πρέπει να γνωρίζετε πόσοι υδατάνθρακες βρίσκονται στις τροφές που καταναλώνετε. Για να σας βοηθήσουν, υπάρχουν πολλά apps που κάνουν αυτή τη δουλειά, και το μόνο που πρέπει εσείς να κάνετε είναι να προσέχετε το μέγεθος της μερίδας σας.

Πόσο πρέπει να είναι το σάκχαρό μου ιδανικά;

Είναι πολύ σημαντικό να ελέγχετε τακτικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας και το να έχετε συγκεκριμένους στόχους μπορεί να σας βοηθήσει να το ελέγχετε καλύτερα. Το Joslin Diabetes Center προτείνει 70-130 mg/dL πριν το πρωινό, αλλά είναι σημαντικό να μιλήσετε με τον γιατρό σας για να σας καθορίσει ποιος πρέπει να είναι ο προσωπικός σας στόχος.

Αν είμαι υπέρβαρος, πόσο βάρος πρέπει να χάσω;

Ακόμα και το να χάσετε μερικά κιλά μέσω της σωστής διατροφής και της άσκησης μπορεί να βάλει την υγεία σας πάλι σε ένα πολύ καλό σημείο. Η μείωση στον βαθμό 5-10% του συνολικού βάρους μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη—συνεπώς, το να χάσετε ακόμα περισσότερο βάρος θα έχει μεγάλες αλλαγές στην κατάσταση της υγείας σας.

Η γυμναστική με βοηθάει;

Η τακτική γυμναστική μας βοηθάει να βελτιώσουμε τα επίπεδα σακχάρου και αποτελεί σημαντικό κομμάτι στη ζωή κάθε διαβητικού. Σημειώνουμε, όμως, πως η έντονη γυμναστική μπορεί να επηρεάσει το σάκχαρό σας, συνεπώς μπορεί να χρειαστείτε ένα υγιεινό σνακ μετά την άσκηση. Επιπλέον, ακόμα και η γυμναστική μικρής έντασης, όπως το περπάτημα, μπορεί να σας κάνει καλό. Το σημαντικό είναι να μη συνεχίσετε την καθιστική ζωή.

Αν αισθάνομαι καλά, μπορώ πάλι να φάω ό,τι θέλω;

Το να αισθάνεστε καλά και να έχετε σταθερά επίπεδα σακχάρου είναι η πιο τρανή απόδειξη ότι κάνετε καλή δουλειά—και το μεγαλύτερό σας κίνητρο να την συνεχίσετε, όχι να επιστρέψετε σε παλιές, κακές συνήθειες. Με τον καιρό, θα μπορείτε να απολαύσετε κάποια “ένοχα” σνακ με μέτρο. Πρέπει να δείτε τη διατροφή σας όχι σαν ένα προσωρινό πλάνο, αλλά σαν καινούριο τρόπο ζωής. Τέλος, μην ξεχνάτε ποτέ: ο διαβήτης είναι μια πάθηση που μπορείτε να διαχειριστείτε και η ενημέρωση είναι το παν. Δεν υπάρχουν χαζές και λάθος ερωτήσεις όταν μιλάμε για την υγεία μας.