Για τους ασθενείς με αρθρίτιδα, τα απλά, καθημερινά πράγματα γίνονται δύσκολα. Ανάλογα με την σφοδρότητα των συμπτωμάτων, μια πράξη τόσο δεδομένη, όσο το να δέσουμε τα κορδόνια μας, μπορεί να φαίνεται ακατόρθωτη. Όλο και περισσότερες έρευνες επιβεβαιώνουν πως στην αρθρίτιδα κάθε είδους παίζουν ρόλο χρόνιες φλεγμονές.

Η φλεγμονή είναι αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος, με σκοπό να ξεκινήσει την διαδικασία της ίασης—όταν, τουλάχιστον, συμβαίνει σε μικρές δόσεις. Η χρόνια φλεγμονή, από την άλλη πλευρά, προκαλεί πολλά προβλήματα στην υγεία, όπως εκφυλισμό των αρθρώσεων, αλλά και βλάβες στο πώς ο οργανισμός αντιδρά στον πόνο.

Υπάρχουν πολλές έρευνες που έχουν δείξει πως οι τροφές που καταναλώνουμε παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανακούφιση από φλεγμονές και πόνο. Και ίσως εδώ ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τα μπαχαρικά. Περιέχουν αντιοξειδωτικά, και χημικά στοιχεία που μας ανακουφίζουν από τις φλεγμονές. Ακόμα ένας λόγος για να τα ενσωματώσουμε στην διατροφή μας είναι πως θα δίνουμε επιπλέον γεύση στα πιάτα μας, χωρίς αλάτι, και ότι δεν πρόκειται να δούμε τις παρενέργειες που μπορεί να έχουν ορισμένα αντιφλεγμονώδη φάρμακα.

Ας δούμε όμως ποια είναι τα καλύτερα μπαχαρικά για κάποιον που πάσχει από αρθρίτιδα…

Κουρκουμάς

Έχει μελετηθεί σχεδόν περισσότερο από κάθε άλλο μπαχαρικό, και για πολύ καλό λόγο: Το χαρακτηριστικό, κίτρινο χρώμα του προέρχεται από το πανίσχυρο αντιοξειδωτικό κουρκουμίνη. Χρησιμοποιήστε τον μαζί με άλλα μπαχαρικά, όπως το μαύρο πιπέρι, για να απορροφήσετε καλύτερα την δραστική του ουσία.

Μαύρο πιπέρι

Ίσως το πιο διαδεδομένο μπαχαρικό. Έχει δράση αντιφλεγμονώδη, ελαττώνει τον πόνο, και βοηθά στην ανακούφιση από τα συμπτώματα της αρθρίτιδας.

Σκόρδο

Έχουμε μιλήσει ξανά για τα υπέροχα οφέλη που έχει το σκόρδο στον οργανισμό μας. Τα θειώδη που περιέχει καταπολεμούν τις φλεγμονές, καταστέλλοντας την λειτουργία των πρωτεϊνών που τις προκαλούν.

Κανέλα

Ένα ακόμα όφελος της κανέλας, εκτός από την αντιφλεγμονώδη της δράση, είναι ότι βοηθάει τον οργανισμό μας να μην αποκτήσει ανοχή στην ινσουλίνη. Τολμήστε να την χρησιμοποιήσετε και εκτός των… γλυκών σας πιάτων, και θα ανακαλύψετε έναν νέο κόσμο γεύσης.

Πιπέρι καγιέν

Περιέχει καψαϊκίνη, μια ουσία που του δίνει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, αλλά επίσης το βοηθάει να δραστηριοποιήσει τον μεταβολισμό μας.

Ginger

Πολλοί το χρησιμοποιούν για να ανακουφιστούν αν πονάει το στομάχι τους, αλλά τα οφέλη του ginger δεν σταματούν εκεί. Μπορεί να ελαττώσει τις φλεγμονές που σχετίζονται με την αρθρίτιδα. Μπορείτε, βράζοντάς το φρέσκο, να φτιάξετε υπέροχο τσάι, ή να το βάλετε αποξηραμένο, σε μορφή σκόνης, σε σαλάτες και σε φαγητά.

Σαφράν

Είναι κάπως ακριβό, άρα το χρησιμοποιούμε με μέτρο, αλλά τα οφέλη του είναι υπέροχα. Εκτός από την υπέροχη γεύση που προσφέρει στο φαγητό, οι χημικές ουσίες που περιέχει, έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και – ακόμα καλύτερα – μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε γλυκά πιάτα, όπως ένα πρωινό με βρώμη.