Η σωστή, υγιεινή διατροφή αποτελεί προτεραιότητα για όλους μας, αλλά κυρίως για τους ασθενείς που πάσχουν από διαβήτη. Και μερικές φορές, η υγιεινή διατροφή μπορεί να γίνει όχι μόνο δύσκολη υπόθεση, αλλά και λίγο… βαρετή και επαναλαμβανόμενη. Έχουμε, όμως, μερικές ιδέες που όχι μόνο θα διευρύνουν τους διατροφικούς σας ορίζοντες, αλλά θα φροντίζουν καθημερινά για την καλή σας υγεία.

Εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή γνωρίζουμε πως είναι άκρως υγιεινές επιλογές, αλλά όχι μόνο για τον χυμό τους. Μάλιστα, καλό θα ήταν να αποφεύγετε τον χυμό και να τρώτε ολόκληρα τα φρούτα. Επιπλέον, δοκιμάστε να τα χρησιμοποιήσετε στην μαγειρική σας, για να δώσετε στα πιάτα σας γλυκόξινη γεύση.

Μπρόκολο

Τα σταυρανθή λαχανικά, όπως το μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών περιέχουν ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ουσίες, και τεράστιες ποσότητες απαραίτητων θρεπτικών συστατικών. Βελτιώνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, και προστατεύουν τα αιμοφόρα αγγεία από βλάβες.

Βρώμη

Ο βασιλιάς του πρωινού δεν πρέπει να λείπει από την καθημερινότητα ενός διαβητικού, καθώς προσφέρει σύνθετους υδατάνθρακες που βοηθούν στην εξισορρόπηση του σακχάρου του αίματος, αντί να προκαλούν απότομες αυξήσεις. Επιπλέον, περιέχει μεγάλες δόσεις φυτικών ινών και θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

Σολομός

Υγιεινά λιπαρά ω-3, πρωτεΐνη που μας χορταίνει, αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και προστασία της καρδιάς μας από κάθε είδους πάθηση; Ο σολομός μπορεί να τα κάνει όλα αυτά, όπως και άλλα λιπαρά ψάρια (σαρδέλες, τόνος κτλ).

Φασόλια

Τα φασόλια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, συνεπώς είναι σούπερ χορταστικά, χωρίς να μας φορτώνουν όμως με περιττές θερμίδες. Επιπλέον, από τις καλύτερες φυτικές πηγές σιδήρου και πρωτεΐνης.

Χουρμάδες

Οι χουρμάδες είναι ένα εκπληκτικό φρούτο, για το οποίο δεν μιλάμε αρκετά. Γεμάτοι με πολύτιμα αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, αποτελούν τέλειο σνακ για το απόγευμα, αλλά και πολύ ωραίο και γλυκό συστατικό για το πρωινό μας smoothie.

Καρύδια

Οι ξηροί καρποί είναι από τους πιο δυνατούς συμμάχους της υγείας μας, αξίζει όμως μια ειδική μνεία στα καρύδια, καθώς περιέχουν σε μεγάλη συγκέντρωση πολυακόρεστα λιπαρά που φροντίζουν την καρδιά μας. Επιπλέον, έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες και μπορούν να συμβάλουν στο “φρένο” στην εξέλιξη χρόνιων παθήσεων, όπως ο διαβήτης.

Low-fat γαλακτοκομικά

Αν καταναλώνετε γαλακτοκομικά προϊόντα, τότε το γάλα, το cottage cheese και το γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά πρέπει να αποτελούν σταθερό κομμάτι της διατροφής σας. Ο συνδυασμός βιταμίνης D και ασβεστίου, συγκεκριμένα, φαίνεται να είναι ιδιαίτερα καλός συνδυασμός για τους διαβητικούς.

Κανέλα

Σύμφωνα με μελέτες, η χρήση κανέλας στο φαγητό μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Μπορείτε να την λάβετε και ως συμπλήρωμα, αλλά και με την λίγη που ρίχνουμε στο φαγητό ή στο πρωινό μας, τα οφέλη θα γίνουν ορατά!