Αποτελέστε παράδειγμα

Τα παιδιά συχνά αντιγράφουν τις διατροφικές συνήθειες αυτού που βλέπουν στο σπίτι. Να τρώτε όλοι μαζί ως οικογένεια και να κάνετε την υγιεινή διατροφή φυσιολογικό μέρος της συζήτησης χωρίς να διδάσκετε ή να κοροϊδεύετε. Να χρησιμοποιείτε ελκυστικές λέξεις και φράσεις που θα μιλούν για τις ποιότητες της υγιεινής νόστιμης τροφής-γεύση, υφή και άρωμα.

Να είστε ομάδα

Έρευνες δείχνουν ότι αν αφήσετε τα παιδιά σας να πάρουν μέρος στην προετοιμασία του γεύματος θα έχουν μεγαλύτερη περιέργεια και αποδοχή των νέων τροφών. Για παράδειγμα πείτε στο παιδί σας να σας βοηθήσει να πλύνετε φρούτα και λαχανικά να οργανώσετε και να μετρήσετε συστατικά και να ανακατώσει τα συστατικά στις συνταγές. Να του διδάξετε τον έλεγχο της μερίδας ζητώντας από το παιδί να βοηθήσει στο σερβίρισμα του γεύματος.

Κάντε το διασκέδαση

Δημιουργήστε στιγμές διδασκαλίας που θα είναι γεμάτες ψυχαγωγία. Μπορείτε να κόβετε τα προϊόντα με φόρμες που έχουν σχήματα ζώων για να ετοιμάσετε μια φιλική προς το παιδί φρουτοσαλάτα. Μπορείτε να εφεύρετε δημιουργικά θέματα με ήρωες που αγαπούν την υγιεινή διατροφή. Οι ιστορίες είναι πολύ καλός τρόπος να δείξετε στα παιδιά στοιχεία για τις έξυπνες τροφές και τα βασικά της καλής διατροφής.

Να έχετε φιλική προς το παιδί σκέψη

Ένας τρόπος να προσθέσετε περισσότερα φρούτα και λαχανικά στη διατροφή του παιδιού σας είναι να τα ενσωματώσετε στα αγαπημένα σας πιάτα.
Για παράδειγμα, προσθέστε μπρόκολο στα μακαρόνια ή δώστε στο παιδί πίτσα ολικής αλέσεως με λαχανικά και τυρί με χαμηλά λιπαρά.
Μην προσπαθείτε να καμουφλάρετε τα υγιεινά συστατικά. Έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά είναι πιο πιθανό να αγαπήσουν τα λαχανικά που μπορούν να δουν στο γεύμα τους.

Επιμείνετε στην προσπάθεια

Να έχετε υπομονή. Η υιοθέτηση υγιεινών αξιών όσον αφορά τη διατροφή, όπως και οι συνήθειες θέλουν χρόνο.
Τα προσχολικά χρόνια είναι εξαιρετικά σημαντικά. Επομένως, αρχίστε πολύ νωρίς και προχωρήστε με τρόπους που είναι κατάλληλοι για την ηλικία σας και που σέβονται τις προτιμήσεις ενός παιδιού, όπως και τα όρια του. Αντί να το πιέζετε με ορισμένα τρόφιμα, να διευρύνετε την παλέτα του παιδιού αφήνοντάς το να εξερευνήσει ακτίνα υγιεινών επιλογών.

Επιμέλεια: Εύη Ψωμιάδου