Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγουμε για να μην αυξηθούν τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα;

  • Περιορίστε τα κορεσμένα λιπαρά και έλαια, όπως βούτυρο και φοινικέλαιο. Αντ’ αυτών χρησιμοποιείστε μαλακή μαργαρίνη ή έλαια λαχανικών, όπως ελαιόλαδο.
  • Αποφύγετε τα τρανς λιπαρά ή τα μερικώς υδρογονωμένα έλαια λαχανικών. Τα συγκεκριμένα έλαια περνούν από διαδικασία που τα κάνει στερεά. Βρίσκονται σε ορισμένες μαργαρίνες, κράκερς, μπισκότα και τσιπς.
  • Περιορίστε τα λιπαρά κρέατα, όπως μπριζόλα, χοτ ντογκ, λουκάνικο, μπέικον και επεξεργασμένα κρέατα. Επίσης περιορίστε τα εντόσθια, όπως συκώτι και νεφρά. Αντικαταστήστε με κοτόπουλο χωρίς πέτσα ή γαλοπούλα, άπαχο μοσχάρι, χοιρινό και ψάρι. Δοκιμάστε ορισμένα πιάτα χωρίς κρέας, όπως όσπρια, ζυμαρικά ή ρύζι.
  • Περιορίστε το κρέας, τα πουλερικά και τα ψάρια σε όχι περισσότερες από 2 μερίδες την ημέρα. Θυμηθείτε ότι μια μερίδα είναι περίπου σαν την τράπουλα.
  • Περιορίστε τους κρόκους αυγών.
  • Περιορίστε τα γαλακτοκομικά που περιέχουν περισσότερο από 1% λιπαρά γάλακτος. Σε αυτά περιλαμβάνονται η κρέμα και τα περισσότερα τυριά. Επιλέξτε άπαχο γάλα ή χαμηλών λιπαρών και τυριά με χαμηλά λιπαρά.
  • Περιορίστε τα κρακεράκια, τα μάφιν, τα κρουασάν και τα κέικ που παρασκευάζονται με κορεσμένα ή υδρογονωμένα λιπαρά, τα ολόκληρα αυγά ή το πλήρες γάλα. Δοκιμάστε ψητές τροφές με χαμηλά λιπαρά.
  • Αντί να χρησιμοποιείτε βούτυρο ή μαργαρίνη στο ψωμί, δοκιμάστε το ελαιόλαδο με το ψωμί.
  • Αποφύγετε το fast food, όπως hamburgers, τηγανητό κοτόπουλο, πατάτες τηγανιτές, που είναι υψηλά σε ολικά και ορισμένα λιπαρά.
  • Όταν τρώτε έξω, επιλέξτε κοτόπουλο χωρίς την πέτσα, σαλάτες με ντρεσιγκ χαμηλών λιπαρών και τροφές που δεν είναι τηγανιτές.
  • Αποφύγετε το τυρί και τα ντρεσιγκς με υψηλά λιπαρά, όπως τη μαγιονέζα.
  • Αν θέλετε βοήθεια για να αλλάξετε τη διατροφή σας, συζητήστε με τον γιατρό σας ή με διατροφολόγο.