Η τεστοστερόνη είναι η ανδρική σεξουαλική ορμόνη, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως επηρεάζει μόνο την σεξουαλική μας ζωή. Παίζει σημαντικό ρόλο στην καλή υγεία των μυών και των οστών, την παραγωγή του σπέρματος και την ανάπτυξη των μαλλιών. Όσο περνούν τα χρόνια, τα επίπεδα τεστοστερόνης του οργανισμού μειώνονται, αλλά αυτό μπορεί να συμβεί και λόγω ορισμένων παθήσεων.

Αν τα επίπεδα τεστοστερόνης σας, λοιπόν, είναι πεσμένα, για οποιονδήποτε λόγο, εκτός από τις συμβουλές του γιατρού σας, μπορείτε να εισάγετε στη διατροφή σας και τις παρακάτω τροφές, που θα ενισχύσουν με φυσικό τρόπο την τεστοστερόνης σας, καθώς περιέχουν δύο πολύ σημαντικές ουσίες, την βιταμίνη D και τον ψευδάργυρο.

Τόνος

Ο τόνος είναι καλή πηγή βιταμίνης D, που βοηθά στην καλύτερη παραγωγή τεστοστερόνης. Επιπλέον, η κατανάλωση τόνου έχει οφέλη για την καρδιά, καθώς περιέχει υγιεινά λιπαρά και πρωτεΐνη. Εναλλακτικά, ο σολομός και οι σαρδέλες είναι εξίσου καλές επιλογές.

Γάλα με χαμηλά λιπαρά, ενισχυμένο με βιταμίνη D

Αγοράστε γάλα που είναι ενισχυμένο με βιταμίνη D, και με χαμηλά λιπαρά, για να γλιτώσετε την υπερακατανάλωση κορεσμένων λιπαρών, αλλά με τις ίδιες ποσότητες θρεπτικών συστατικών. Εκτός από την σημαντική βιταμίνη, το γάλα είναι εξαιρετική πηγή ασβεστίου, που χτίζει γερά οστά.

Κρόκοι αυγού

Οι κρόκοι του αυγού είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης D. Συνεπώς, δεν χρειάζεται να τους αποφεύγετε, καθώς έχει αποδειχθεί ότι η διατροφική χοληστερόλη που περιέχουν δεν επηρεάζει τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα.

Ενισχυμένα δημητριακά

Ορισμένες μάρκες δημητριακών είναι ενισχυμένες με βιταμίνη D, αλλά και πολλά ακόμη θρεπτικά συστατικά.

Στρείδια

Τα στρείδια είναι εξαιρετική πηγή ψευδαργύρου, που βοηθάει στο να παραμένουν σταθερά τα επίπεδα τεστοστερόνης.

Οστρακοειδή

Τα οστρακοειδή όπως το καβούρι και ο αστακός περιέχουν επίσης πολύ καλά επίπεδα ψευδαργύρου, και μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τα επίπεδα τεστοστερόνης σας φυσιολογικά.

Μοσχαρίσιο κρέας

Υπάρχουν αρκετοί κίνδυνοι στην υπερκατανάλωση κόκκινου κρέατος, αλλά σε μικρές ποσότητες μπορεί να κάνει καλό. Ειδικά αν μιλάμε για το συκώτι, που περιέχει βιταμίνη D, ενώ ο κιμάς περιέχει ψευδάργυρο. Επιλέξτε μόνο άλιπα κομμάτια κρέατος.

Φασόλια

Τα φασόλια είναι πολύ καλές πηγές και των δύο θρεπτικών συστατικών που αναφέραμε, της βιταμίνης D και του ψευδαργύρου, όπως επίσης και φυτικής πρωτεΐνης, που προστατεύει την υγεία της καρδιάς. Απολαύστε τα μαγειρεμένα, ή σε σαλάτα.